Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, September 21, 2012

Demam anak dan Nutriferon

Assalamualaikum

Bulan lepas saya sekeluarga pergi bercuti di Tokyo, Jepun. Pada hari terakhir kami di Jepun, badan anak kedua saya (2 tahun) mula suam-suam. Rasanya seperti nak demam. Beliau mula buat perangai, kurang aktif dan tidur. Nasib baik itu adalah hari terakhir di sana. Naik kapalterbang, panas meningkat. Awal pagi, setiba di Malaysia, kami memberikan beliau PCM. Panas badan beliau surut sedikit. Selang 4-6 jam kemudiannya, badan masih panas. Satu lagi dos PCM diberikan. kami pergi open house jiran, ternyata anak saya masih demam dan tidak enjoy pergi bermain. 6 jam kemudiannya, badan masih panas. Tetapi saya tidak mahu memberikan PCM lagi.

Saya teringat Nutriferon yang dibeli ketika promosi. Saya mencampurkan sedikit ke dalam susu anak saya dan bagi minum. Selebihnya saya simpan. Keesokannya, badan masih panas namun surut. Anak saya sudah aktif seperti biasa. Peliknya, naik ruam-ruam merah pada badan beliau. Mula-mula saya abaikan kerana tidak ada tanda kegatalan atau ketidakselesaan pada beliau. Dan anak saya begitu aktif. Namun ruam bertambah. Kami agak cuak. Puas fikir balik apa yang salah makan atau apa tambahan yang diberikan pada beliau. Nyaris nak bawa ke klinik, saya teringat ada bagi nutriferon malam sebelumnya. Kami tangguhkan dahulu untuk ke klinik dan observe. If simptom persist (macam kat botol ubat pulak kan:)), barulah bawa ke klinik. Alhamdulillah, ruam hilang dan anak saya terus aktif seperti tiada apa-apa berlaku. Even selesema pon hilang sertamerta. Ternyata ruam itu adalah healing crisis. Sejak itu, dengan izin Allah, tiada demam hingga ke hari ini.

Sejak itu juga, Nutriferon memang dibawa kemana-mana. Harganya agak mahal, bersesuaian dengan kualitinya. Akan tetapi, bukan perlu dimakan hari-hari. Cukup sekadar dimakan bila perlu atau sepeket seminggu untuk kesihatan berpanjangan. Jika anda berminat dan perlukan pandangan/nasihat, boleh hubungi kami.


Golden Lounge
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com