Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, October 29, 2012

Basic H dan Semut

Assalamualaikum
 
Rumah saya banyak semut. Saya tak suka semut. Taksuka taksuka taksuka! Banyak semut bermaksud berjenis2 dan mereka selamba buat banyak jalan raya di rumah saya. Ada hitam yang jalan laju2, ada hitam yg badan tebal picit tak mati, ada halus kale merah mcm semut api, ada semut hitam kecil ala2 semut mayat. Blergh.

Bila saya tau basic h boleh mengurangkan saya bersorak gembira. Tak sabar nak mencuba. Katanya, letak 2 titis dan campur dlm air dah cukup. Biar benar. Saya skeptikel. Macam anda lah. Oleh kerana saya tidak ada bekas spray air, maka jadi susah untuk membilas kain lap meja dlm campuran tersebut. Hinggalah hari itu saya ke shaklee dan membeli bekas spray air seperti dalam gambar.
 

Hey bekas tu tidaklah mahal seperti sangkaan anda. Kalau di warta saya cek dalam rm 1.99 - rm 3.99. Malah ada yang rm 4.99. Bekas spray air shaklee tidak jauh beza. Tanya sayalah kalau interested nak tau.
Neway, dah tak sabar nak guna. Saya titis kan 3 titis walaupun arahan hanya 1-2 titis. Maklumlah, skeptikel dan tak percaya. Saya penuhkan air dalam bekas air tadi dan goncang.

Mula lah sesi lap meja ala2 di kedai makan. Spray2 then lap. Buang sume semut yang berani berkeliaran atas meja. Lepas tu basuh dapur tempat masak. Spray2, gosok2. Hehe menarik. Sekarang acara menghapuskan jalanraya semut. Saya spray atas semut2 tersebut then sapu dengan kain basah. Bilas kain then spray balik n lap. Saya buat yang sama pada semua jalan raya semut yang tanpa segan silu berjalan atas kabinet dapur etc

Ok lepas habis semua. Saya pon naik tidur. Tak sabar nak tunggu esok nak tengok adakah jalanraya di reconstruct semula. Maklumlah, setiap pagi tghari ptg dan malam semut akan sentiasaa buat jalan raya. Lepas spray shieldtox, mati, then kita kena bersihkan, just to findout they reconstruct balik dalam 2-3 jam. Aaaa stress

Esok pagi..tadaaaa takde semut, takde semut TAKDE SEMUT! Hureyyy!!
Ok skeptikel. Mungkin kebetulan. So malam kedua buat lagi, dan stil TAKDE semut. Ok sambung malam ketiga, dan hingga hari ini.. BEBAS semut!

Ok lepas tu saya nampak jalan raya semut di dinding dan ke ceiling. Bermakna mereka reroute..Cissss!!
 
Takpe yang penting, saya tau basic H betul2 menghalang / mengurangkan serangga dan semut2. Nanti kena fikir macamana nak spray di dinding dan ceiling. Bawah ni gambar jalan raya yang dah tinggal sikit sebab saya baru lepas lap sikit then baru teringat nak ambil gmbr. Perhatikan marble putih dan semut hitam. Bertapa prominentnya semut dan marahnya saya. Ha ha. Btw meja makan pon marble putih. Jadi nampak sangat kalau ada seekor semut pon.
 

Ni pula gambar meja makan lepas seminggu treatment dengan Basic H. Kilatt..
 
 
Anda cuba lah sendiri di rumah. Setitis dua je guna. Jimat. Tak luak pon. Tengok balik gambar basic H di atas, macam baru kan. Walhal dah 3 bulan saya memakainya. Contact lah saya untuk membuat order.

 
 
Golden Lounge
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com