Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, December 27, 2012

Basic H dan conteng dinding

Assalamualaikum

Heyhey upon request customer i, i buat experiment dulu sebelum dia beli. Haha baik kan i. :))
Siapa yang rumahnya takde conteng? rumah saya dah di cat semula raya haritu. Satu rumah. Namun selagi rumah berpenghunikan kanak2, mesti ada punya yang 'ter'conteng sana sini. Customer i tanya boleh ke basic H hilangkan kesan conteng crayon di wall paper. Saya cakap saya tak pakai wallpaper. Tapi memang ada conteng dinding. Saya cari tengok ada yang Ahmad conteng guna pensil warna. Jom tengok gambar.

Gambar 1: 
Ni original. 'krafjari' ahmad (2 thn stgh)

Gambar 2: 
Sental dengan air. Tiada perubahan sangat

Gambar 3: 
2 titik Basic H pada kain basah. Dan sental. Hasilnya..tadaaa HILANG! tak payah sental pon..gosok sikit je. Tak payah effort sgt laa kiranya

Gambar 4: 
Ni ha kesan cat pada kain. Adekah biasanya macam ni? Adakah effect pada dinding saya?

Gambar 4:
After effect kawasan kejadian. He he. ok je nanti dia kering.

Kesimpulannya, boleh hilang juga! Selama ni saya test pada kitchen appliances je. Tak terfikir lah pulak nak bersihkan dinding. Terima kasih sahabat kerana bertanya. Mari mari order dari saya :)

Saya tak cuba guna pencuci lain sebab saya tak ada pon pencuci untuk bersihkan conteng di dinding. Mungkin pencuci anda pon berkesan. Terpulang pada anda juga. Saya guna Basic H sebab saya ada, ia organic dan juga multipurpose. Mudah. Jimat. Berkesan. Nanti kita eksperimen benda lain pulak ye. Nanti saya share. Selamat mencuba!



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com