Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, September 10, 2012

Basic H Shaklee dan peti ais

Assalamualaykum

Pagi ini saya nak share lagi tentang Basic H. Mungkin sebab weekend, aktiviti pembersihan rumah berlaku dengan galak :)

Gambar berikut adalah peti ais rumah saya yang berusia 5 tahun. Sebaya dengan umur anak sulung kami. Peti ais saya tidak lah dicuci sekerap 2 minggu sekali, dan tidak lah juga dibiarkan tidak bercuci lebih dari 2-3 bulan. Namun, apa yang saya perasan, tempat membuka pintu peti ais sentiasa kotor. Puas disental dan ditonyoh setiap kali, namun tidak hilang. Mungkin kah material peti ais? atau peti ais saya sahaja? 

Malam semalam sambil-sambil menjerang air masak, saja-saja saya cuba bersihkan menggunakan Basic H. Apa yang saya lakukan ialah:
1- Titiskan 2-3 titik Basic H kedalam mangkuk dan campurkan dengan air. 
2- Kemudian saya ambil sponge pencuci dan celup kedalam air Basic H tersebut. 
3- Perah sedikit supaya tidak menitik 
4- Sental pada tempat membuka pintu peti ais. 

Apa yang terjadi memberi kejutan gembira pada saya. Lihat gambar di bawah!

                                       Kawasan kotor pintu peti aisku

                                           Kini kotoran tiada lagi!
                                    Terima kasih Basic H.

Alhamdulillah. Bila lagi anda mahu mencuba pada peti ais anda?
Next: Toaster. Nantikan ya!



Golden Lounge
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

No comments: