Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 14, 2013

Prosante Shaklee dan Rambut Gugur

Assalamualaikum

Saya nak cerita pasal shampoo dan aktiviti shampoo rambut hari-hari. Rambut ni, penjagaan boleh jadi rumit, dan boleh jadi mudah. Untuk orang-orang yang rajin, dia selalu pergi shampoo rambut di kedai, letak vitamin la ape la bagai. Orang-orang yang rajin juga akan pakai minyak itu ini untuk rambut. Bagus. Depends pada masing-masing. Tapi hakikatnya untuk saya, saya tak ada masa untuk jaga dengan hebat rambut. Nak pergi cuci di saloon pon tak ada masa (ceh). Jadi, dari university saya memang kaki try segala jenis shampoo mencari yang sesuai untuk rambut. Maklumlah, pakai tudung memang kena cari yang betul-betul sesuai dengan rambut. Dan saya jenis yang shampoo rambut hari-hari. Rimas kot. 

Lepas bersalin memang akan ada period yang rambut gugur tanpa ragu2 lagi. Lalu, sebagai kali ketiga cycle rambut gugur yakni selepas bersalinkan hasan, saya pon konon understanding lah bahawa itu adalah period rambut gugur. Sebab rambut gugur dengan hebat. Sekali hasan tarik je, memang lah ada kat tangan dia. Adoi!. Saya maintain je sabar hingga lah satu hari, bibik tanya: "pakai shampoo apa habis berantakan rambut saya?" 
"shampoo apa kamu pakai?" 
"shampoo di bilik air bawah itu"
"hmm..shampoo tu buat gugur rambut ke"
"iya, shampoo saya dulu tidak jadi begini. Ahh tak mengapa aja lah rambut berantakan asal saya masih punya nyawa udah". 

Adoi, bibik tak kesah rambutnya berantakan asalkan punya nyawa. Masalahnya majikannya mahu nyawa dan rambut tidak berantakan. haha!. Jadi saya mula suspicious akan shampoo saya sekarang. Dah konfius rambut gugur disebab kan hormon lepas bersalin atau sebenarnya jenis shampoo atau aktivity shampoo setiap hari yang menjadi culprit? 

Saya mula guna balik shampoo mahal yang dibeli dulu. (dalam toilet saya sahaja ada 3 jenis shampoo. Lepas guna dan tak berkesan, beli yang baru walaupun tak habis lagi. huhu). Guna shampoo mahal tak berkesan, siap contitioner ok. Punyala terpengaruh dengan sales girl :). Shampoo murah pon tak berkesan. Waktu shampoo rasa best. Tapi lepas tu hancus. 

Jadi, saya teringat ada sorang kawan yang memang guna shampoo shaklee prosante tuh. Dia juga mempunyai masalah rambut gugur yang hebat. Dia kata prosante tu ok. Hmm, walaupun saya shaklee distributor, tapi saya bukan la pengguna yang membabi buta. Semua pon nak percaya kan. Jadi memang saya tak pernah beli shampoo prosante tuh, hinggalah bulan lepas. Saya beli juga akhirnya sebab tak tahan rambut gugur. Hu hu

Well well, first time guna dah rasa besttt. Warna shampoo tu jernih. Kawan saya cakap, shampoo yang warna nya tak jernih tu maksudnya banyak bahan kimia dalam tu. Jadi saya agak impress bila tengok shampoo prosante tu berwarna jernih. He he. Lepas tu guna sikit je dah cukup cover satu kepala. Kalau shampoo mahal yg saya beli tapi tak berkesan tu kena guna banyak. Kalau tak, tak cukup. Jadi dah jimat kalau guna prosante. Lagi satu yang best, lepas bilas, memang rasa rambut kesat dan berkilat. Wah wah gittew. Tak ada rambut pada tangan. Yummeh. Dan yang paling best, memang shampoo hari-hari dan rambut dah tak gugur! waaa saya syak prosante tu kuatkan akar rambut lah. Tapi saya tak tahulah. Saya tak cek. Jadi sekarang saya memang shampoo hari-hari tanpa ragu. Best!

Sekian saja pengalaman menggunakan shampoo prosante shaklee. Jika anda mempunyai masalah yang sama atau hanya ingin mencuba, bole hubungi saya di 0192661775. Harganya tak mahal sangat. Serious memang best dan sesuai untuk mereka yang suka shampoo hari hari.





Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com