Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, April 10, 2013

Business Opportunity Shaklee

Assalamualaikum

Weekend lepas atau lebih tepat lagi hari sabtu, saya ada sembang2 dengan seorang yang di segani. Di segani. Eceh. Namanya ciknora. Topik berkisar pasal kehidupan. Saya selalu berfikir2, macamana nak handle dan 'pegang hati' anak2. Walaupun anak2 saya belum lagi teenagers, tapi dah mula menunjukkan 'akal' masing2. Risau betul. Serious. Lagi pun agak jealous bila ahmad selalu tersasul nak panggil mama terpanggil bibik. Cis!

Ciknora kata, biasalah tu. Anak2 dia ada yang jadi 'anak bibik'. Tapi lepas tu beliau tackle balik. Antara cara yang dibuat ialah dengan menghantar dan mengambil anak dari sekolah. Saya setuju dengan pendekatan tersebut kerana saat2 pergi dan balik adalah amat penting. Samalah ketika kita pergi dan pulang dari kerja dengan husband, kan lain jika kita pulang berseorangan? Berbalik kepada kisah anak ciknora, apparently, it works. Ciknora dapat faham anak beliau, vice versa. Sembang2 dan bualan kosong itulah antara lain yang menjadi jambatan penyambung antara mereka.

Lalu, saya yang kritis ini lantas membantah, "tapi saya memang tak akan sempat nak hantar apatah lagi nak ambil anak dari sekolah!". Wah gittew. Saya tahu banyak lagi cara lain yang boleh diguna pakai untuk tackle anak2, dan ia perlu disesuaikan dengan keadaan keluarga masing2 dan anak itu sendiri. Namun, dari sekarang saya menanam hasrat untuk mengambil dan menghantar anak kesekolah. 

Jadi bagaimana? Saya rasa shaklee boleh menjadi jalan keluar. Kenapa? Sebab saya dah tengok orang berjaya dengan shaklee. Tak payah cakap banyak, saya dah tengok kakcery berjaya dengan shaklee. Malah ramai lagi yang dah berjaya. Tapi saya suka nak petik nama kakcery sebab saya memang berminat nak jadi macam beliau. Eh? Kakcery pon dapat hantar dan ambil anak sekolah. Seronok. 

Ramai orang mempunyai impian yang sama. Lagi2 jika anak baru seorang. Memang berkobar2 nak buat semua untuk anak. Eleh jangan tak mengaku lah :)). Tapi, sedikit sangat yang nak ambil inisiatif untuk merealisasikannya. Majoriti lebih suka merungut tentang pekerjaan masing2 dari mengambil langkah untuk mendapat impian yang sebenar. Lagi suka membaca dan melihat kejayaan orang lain (sambil mengomel dan mencari salah) dari mencuba sesuatu yang baru. Selepas habis semua, sambung sembang tentang impian nak berhenti kerja dan menjaga anak. Heh. cliche kan. Heh. 

Jadi, saya di sini bertekad untuk tidak tergolong dalam golongan yang disebutkan di atas. Dek kerana itu, walaupun setengah2 orang mengatakan gaji saya besar, dah takpayah buat side income, saya masih buat side income. Siapa kata buat side income sebab tak cukup duit? He he. Mereka tak tahu kita ada impian yang lagi besar. Kita berwawasan. Bukan kais pagi makan pagi. 

Sepanjang saya buat shaklee, once saya dah dapat 4-figure, alhamdulillah, sentiasa continuous hingga hari ini. Best kan dapat extra 4figure income secara tiba2? :))

Jika anda mempunyai impian dan matlamat yang sama dengan saya dan nak saya guide at least untuk dapat 4 figure, hubungi saya di 0192661775. Nanti saya share lagi. 

Anyway, bonus januari hari tu saya dapat beli breast pump seperti dibawah. Harga saya beli ialah RM 1699+ RM 35 postage. Saya beli dari mybreastpumpshop.com. Mahal kan. Ramai lagi penjual yang boleh jual lebih murah. Tapi seperti yang saya cerita dulu, saya sanggup bayar mahal asalkan dari trusted seller, servis dan warranty. Seller ni memang ada 3 3 ciri tersebut. Saya bayar lumpsum. Yelah, guna bonus shaklee bulan January 2013. Tak guna gaji alhamdulillah. Kesian saya dah anak 3 baru nak merasa guna pump hebat. Selama ni guna manual :). Anda pon jika ada duit lebih boleh je nak beli apa2. Nak simpan pon boleh. Jangan lupa derma juga ok. 


p/s: abaikan aiskrim ahmad tepi tu :)



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com