Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, October 24, 2013

5 Sebab Kenapa Pilih Shaklee

Assalamualaikum
 
Kenapa saya pilih Shaklee daripada banyak2 jenama supplements di pasaran?
 
1- Sumber Natural
 
Shaklee MENJAMIN sumber2 yang digunakan adalah natural. Bagi saya, bila sudah dijamin dan ia berani meletakkan secara terang2, mestilah betul kan? walaupun kalau siapa2 Tanya saya Nampak tak dengan mata kepala sendiri bahawa bahan2 yang digunakan itu natural, saya pasti lah jawap tidak. Apakah anda pergi lihat sendiri pembuatan vitamin jenama lain yang anda consume itu?
 
2- Clinical studies and tests
 
Shaklee membuat pelbagai ujikaji dan ujian terhadap semua supplements yang dikeluarkan. Benar, di internet semua ada dan semua boleh claim buat studies. Tapi kebanyakan ujikaji dan ujian klinis yang dijalankan oleh Shaklee, paper study itu di publish. Bermakna, kita boleh verify sendiri betul atau tidak ujian2 yang dilakukan. Dan jika anda perasan di poster2 Shaklee, bila mana Shaklee claim sesuatu, akan ada reference dari journal / published studies yang dia ambil. Jadi kalau rajin, silakan verify.
 
3- Tidak over claim
 
Saya perasan dari iklan2 supplements2 lain mahupun barang2 kesihatan, banyak testimoni yang claim instant result. 3 hari boleh jadi cantik. Sehari semalam dah sihat seperti sediakala. Blabla. Shaklee mengaku bahawa result bukan instant. Malah siap mengaku ada healing crisis. Contoh: Shaklee collagen powder mengambil masa 8 minggu dengan pengunaan berturut2. Wah, 8 minggu tu! Ada tak jenama lain nak mengaku result sedemikian rupa? Lagi satu, cinch program. Terang2 claim tidak mengatakan anda akan hilang 10kg dalam masa xx hari etc. Shaklee claim ini inch loss baru weight loss. Dan weight loss tu bukan mendadak.
 
4- Detail explanation
 
Mungkin saya seorang SID maka saya faham bagaimana supplements Shaklee berfungsi dan bertindak sehingga memberikan kesan sekian sekian. Tapi, saya rasa itu bukan rahsia. Malah, terpampang dimana2. Contoh: proposed set untuk pregnant yang menjurus kepada suggestion penggunaan GLA. Kenapa GLA? sebab GLA mengawal dan membetulkan hormon2. Maka hormone stable, haid teratur etc. Dengan haid yang teratur, telur isteri kembali berada dalam rhythm, isteri boleh menjangka masa subur dan boleh merancang. Dan sebab itu juga selalu saya nasihatkan pada customer, ini bukan ubat hamil. Ini membantu untuk membetulkan apa2 yang patut agar keadaan dan suasana pregnancy dapat berlaku. Jika semua ok, kalau masih belum rezeki, masih belum juga.
 
 
5- Specific
 
Kan banyak kita come across supplements mahupun makanan2 yang 'sepertinya' mencantikkan lagi wajah atau putihkan kulit atau kurus atau apa aja. Jika anda perasan, tidak pula diberitahu kepada customer apakah specific ingredient yang digunakan mahupun bagaimana ia berfungsi. Tak tahu lah. Saya mungkin otak sains. Jadi saya appreciate information2 seperti ini. Contoh: Shaklee specific mengatakan collagen nya adalah collagen sisik ikan merah. Bukan general i.e. collagen ikan laut dalam (ikan apa dilaut dalam? banyakk). Atau collagen rumpai laut (ok rumpai laut ada kolagen eh? dan bagaimana di ekstrak dari rumpai tersebut? rumpai ditanam dikawasan mana? laut dalam atau tepian pantai? atau bagaiman sebenarnya). Contoh lagi:krim sapu yang menjadikan setengah2 bahagian badan mengurus / mengecil, tilam aura yang menyihatkan penyakit2 kronik. Tidak ada explanation mahupun detail study bagaimana perkara2 ini membantu dalam claim2 tersebut. Contoh: vivix. Memang diberitahu ingredient vivix, sebab2 ingredient tersebut di pilih dan study2 yang telah dilakukan dan juga testimoni bergambar dan bertahun2 lamanya. Healing takes time.
 
 
Anda jangan kaget. Ini personal reason kenapa saya memilih Shaklee. Anda juga pasti punya reason masing2. Tepuk dada, Tanya diri sendiri. You want value for money? choose wisely.
 
Jika anda mahu tahu lebih lanjut tentang Shaklee dan tawarannya, anda boleh hubungi saya di 0192661775 atau email madameiman2@gmail.com
 
 
Golden Lounge
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com