Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 8, 2014

Pembersih Rumah Terhebat : Basic H & Dishwash Shaklee

Assalamualaikum

Lama juga saya tak update blog. Bukan apa, maklumla bulan puasa nak tekan keyboard pon tak larat kita focus beribadah kan. Bulan puasa ni sebenarnya sangat sekejap. Tau2 nanti dah raya. Bukan apa. Bangun sahur awal pagi, pergi kerja awal, lepas tu asyik tengok jam bila nak buka berebut nak balik awal siap2 buka. Tau2 dah tarawih dan tidur ready untuk esok. Pejam celik pejam celik, dah nak raya. 

Harini saya taknak share pasal supplement makanan. Saya nak share pasal pembersih rumah terhebat. Hehe. Pembersih rumah terhebat ni adalah gandingan Basic H dan Dish Wash Shaklee. Of course saya dah guna dan maintain guna kedua2 ni. Kalau tak, saya tak promote la. 

Ni gambar mereka berdua. Saja letak terbaring atas katil ala2 iklan softlan :D

Basic H ni anda boleh guna untuk bersihkan dapur. Grease, minyak, melekit, etc. Lagi2 musim nak buat kuih ni kan, mohon semua menggunakan Basic H ini. Memang jimat masa dan memelihara hati dari sakit yakni 'sakit hati' melihat minyak2 kuah2 mahupun minyak dari butter hasil buat kuih yang sangat tegar dari meninggalkan permukaan pinggan mangkuk periuk. Hu hu. Sebab apa? basic H ni memang cepat menanggalkan kotoran degil. 

Saya guna untuk lap meja. Dan saya perasan semut jarang naik kat meja. Tak tau la magic apa ada dalam tu tapi bila saya guna pewangi serai tu, rilek je semut2 beratur buat barisan atas tu. Cis! 

Saya guna basic H untuk lap tingkap. Bibik pon suka. Guna untuk lap dapur. Kemain bibik kata "mudah ya ibu pencuci ini". Mujur dia tak cakap "gampang ya ibu pencuci ini". Kahkah. Untuk pengetahuan, 'gampang' bermakna 'senang' dalam bahasa indonesia. Mohon jangan bersangka saya mencarut pulak. Bulan puasa ni eppp :D. Ala, tapi kalau anda ada bibik, pencuci apa pon semua nampak mudah di mata anda kan. Hahaha

Anyway, lagi satu kelebihan basic h ialah dia organik. ORGANIK. Kamonn siapa tak suka barang2 organik. Sayur paling mahal kat kedai pon sayur organik kan. Betul ke organik? ke packaging je tulis organik? jengjeng :).

Dish wash saya dah penah kongsi juga sebelum ni. Best tau dishwash dia. Gampang untuk pinggan2 plastik ikea yang terkenal dengan kesan memelihara minyak di permukaan tu. Huh. Titiskan dan basuh. Memang terus tanggal. 

Rugi sangat kalau bulan puasa kita banyak habiskan masa mengemas2 dan basuh pinggan berjam2 lamanya. Jadi saya berfikiran dengan berkongsi kehebatan set pembersih rumah terhebat ni dapatla membantu anda2 semua agar lebih awal siap kemas dapur lepas buka sekaligus tiada alasan lagi untuk tidak bertarawih di masjid. Eh gittew. Kot la saham2 anda solat tarawih tu saya boleh kaut sama. Ehhh! :))

Semoga bermanfaat! Anda nak cuba boleh KLIK SINI UNTUK DAPATKAN PEMBERSIH RUMAH TERHEBAT ANDA


Nurul Iman. Pengedar Shaklee Bangi dan Putrajaya. Shaklee ID: 880027. Hp: 0192661775 (untuk pesanan)

No comments: