Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 17, 2014

Coffee Addict VS Calsium

Assalamualaikum


I am a coffee lover. Tau tak kopi sebenarnya adalah salah satu element yang menghalang penyerapan calsium? 

Jadi kalau anda minum susu, lepas tu minum kopi, well serupa tak payah minum susu. Buat gemuk je :")

Jadi nak tak saya bagi tahu cara untuk dapat benefit2 calsium tu? Tau tak calsium bukan simply diserap secara direct oleh badan? Ia memerlukan magnesium dan vitamin D untuk membantu penyerapan calsium oleh badan.

Haa, jadi, kalau anda minum susu untuk kalsium, cari la susu bermagnesium dan vitamin D sekali ye. Hehe nanti pergi kedai tanya, "kak, ada tak jual susu bermagnesium dan vitamin D kat kedai ni?" :D

Kalau tak ada, nampaknya anda kena ambil pil calsium untuk memastikan tulang anda tidak reput, anda tidak bongkok dan gigi tidak cepat rongak selain banyak lagi kehodohan yang bakal berlaku akibat kekurangan calsium. Ha gitu horrornya dengan ketiadaan calsium ini. 

Nak cari pil calsium? pastikan lah yang bermagnesium dan vitamin D. Boleh baca sini untuk refresher. Ha jadi untuk coffee lover macam saya, atau pun siapa2 yang kekurangan calsium, pastikan anda mendapat supply calsium dengan secukupnya. Treasure your bones! 


Boleh order shaklee ostematrix dari saya. More than just calsium!


Nurul Iman. Shaklee Independent Distributor. Shaklee ID: 880027. Hp: 0192661775

4 comments:

Mimi Azirah said...

Sy xminat kopi..hehehe

nurul iman said...

hehehe tak apa

Lyaa Suriany said...

kite suka jgk minm coffe. but lately kena stop sbb pkr kan baby. dah tau mmg jns yg pmls nak ambik calsium ke apa. sbb kdg2 terskip jugak calsium intake tu. So cara mudah, krg kan je dulu coffee

nurul iman said...

calsium senang hilang dan banyak benda yang boleh kurangkan penyerapan calsium selain coffee. xpa. u know whats best for u and baby :)