Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Showing posts with label GLA. Show all posts
Showing posts with label GLA. Show all posts

Thursday, August 28, 2014

Testimoni GLA Shaklee : Tumit

Assalamualaikum

Nak share testimoni pasal GLA complex. Saya suka share yang customer saya sendiri guna. Boleh je nak pau testimoni orang lain sebagai bukti produk2 shaklee yang berkualiti. Tapi, memang dah berkualiti pon. Tak payah susah2 nak buktikan pon :). Bila tunjuk customer sendiri punya, rasa gembira dan bangga sebab dapat memberi kesan baik pada orang. Lagi satu, menunjukkan saya betul2 care pasal customer. Ewah tak pasal terpaksa angkat bakul sendiri. Hahaha. Bukan apa, ramai je yang beli dari staff2 ofis, bos2 ofis, mahupun saudara mara terdekat dengan niat nak tolong2 kan. Tapi tidak mendapat consultation dan guidance yang baik. Jadi, pergi cari pengedar2 shaklee yang lain untuk konsultansi. Tak fair untuk ketiga2 pihak :)

Melalut pula. Tengok ni. Mula2 dia pM saya, nervous pula tengok intro ayat. Dah la internet saya di office sekarang macam weng je. Jadi tersekat2 message whatsapp sampai. 


Alhamdulillah, ending bagus :)).

Sempena promosi GLA shaklee yang masih berlangsung hingga akhir august ni, ambil lah kesempatan buat stok. Nanti bila promo lagi je baru beli. Ha hebat tak idea tu :D. Order dari saya yea? Ahahha


Nurul Iman. Pengedar Shaklee Bangi dan Putrajaya. Shaklee ID: 880027. Hp: 0192661775 (untuk pesanan)

Tuesday, July 16, 2013

Kecantikan Luaran Bermula Dari Dalam

Assalamualaikum

Kecantikan luaran bermula dari dalam. Ramai yang nak cara mudah dan segera. Lantas terus menempek muka dengan foundation, bedak tebal, lipstik dan pemerah pipi. Belum masuk eye shadow etc. Cantik. Tapi lepas basuh muka, tak tau macamana muka sebenar :)


Saya nak syorkan kecantikan dalaman. Bukan bermakna mengabaikan luaran, kita tackle dua dua lah. Jika dalaman i.e usus, overall badan kita sihat, hasil yang akan diperolehi termausk kulit glowing, kulit smooth, nampak berseri, kuku pink etc. Glowing bukan perkara mudah. Kalau guna make up, memang jenuh juga nak dapat efek glowing tu. Kalau cover magazine, dia akan guna lampu, shades etc. Jenuh pula kan kalau kita kena bawa lampu kehulu hilir untuk dapat efek glowing. 

Supplement yang saya nak syorkan untuk glowing effect ialah GLA Complex, B Complex dan Kolagen. Ketiga2 ini mempunyai glowing efek.  GLA adalah gamma linolenic acid. Berfungsi lebih baik dari EPO. Mungkin yang sentiasa makan EPO boleh cuba GLA complex shaklee. 

Selepas menjaga dalaman, anda boleh serentak tetap menjaga luaran. Perkara asas seperti membasuh muka, toner, moisturizer adalah basic. 

Betul orang kata kecantikan bermula dari dalam. Kecantikan dalaman akan terpancar keluar. Yang paling dalam ialah hati. hati yang bersih ikhlas akan nampak di wajah. Solat dan solat sunat juga sebenarnya memainkan peranan penting. Kan orang selalu buat lawak "aku tak payah basuh muka, basuh pakai air wudhu je". Ya betul lah tu. Tapi mestila ada beza basuh dengan air wudhu sahaja, atau air wudhu dan pencuci muka..dan supplement. Yang mana anda mahu?

Post ini dibawa khas sempena raya dan promo GLA complex. GLA expire 2015. Jika punya budget lebih, ambil terus satu set. SMS/whatsapp saya di 0192661775



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Tuesday, July 2, 2013

Promo July 2013

Assalamualaikum

Promo bulan ini adalah GLA COMPLEX


Dapatkan kulit yang cantik dengan GLA. Jangan lepaskan peluang special price dari saya. 


Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com

Wednesday, January 23, 2013

GLA dan kesannya

Assalamualaikum

Tiba-tiba rasa terpanggil nak share pasal GLA. Lately ramai yang mencari set kesuburan. Cerita details pasal GLA saya dah cerita dulu dalam entry lepas. Ni saya update testimoni lah ye. Ni semua pasal irregular period dan kecelaruan hormon. Kadang2, ini yang menjadi penyebab tidak subur/ pregnant.




Tapi jangan la risau, GLA ni selain dari period, ia juga memberi seri dan glow pada wajah. Senang cerita, macam EPO but better banyak dari EPO. Orang panggil best friend wanita. Jadi jangan ingat masalah period je makan :).


Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com

Wednesday, November 14, 2012

GLA Shaklee

Assalamualaikum

Kelakar, entry ini telah lama di draft. Tapi sampai sudah tak publish. Ok kali ni saya akan make sure publish juga! Kali ni tentang shaklee GLA.

Mesti ramai yang mengambil EPO atau nama panjangnya English Primrose Oil. EPO tu apa? kenapa ambil?   EPO diambil kerana EPO terkenal minyaknya yang kaya dengan acid lemak perlu (EFAs) iaitu linoleik (LA) dan Gamma linolenic acid (GLA). Sumber EPO adalah obviously dari bunga english primrose. Ni gambar bunga yang famous tersebut.


Shaklee tidak mengambil GLA daripada english primerose ini. Tetapi sumber GLA shaklee adalah daripada borage. Mahu lihat gambar bunga borage? Seperti dibawah


Kenapa bunga borage dan bukan english primrose seperti brand lain? Ini kerana kandungan GLA borage oil adalah 2xganda lebih pekat dan 3xganda lebih berkesan dari EPO. Borage oil mengandungi 25% kandungan GLA berbanding 10% kandungan GLA dalam EPO. Dan shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secra organic di kawasan Saskatchewan!
Anda mengambil EPO kerana kandungan GLA nya. Nah shaklee berikan anda GLA terbaik dari sumber yang terkawal dari tanaman hingga pengekstrakkan!

Bukan itu sahaja, GLA Complex shaklee mengandungi vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan acid lemak omega-6. Daun borage juga dikatakan galactogogue yang bagus (daun pun bagus, apatahlagi shaklee mengambil biji bunga borage :))

Mari kita lihat kelebihan GLA complex ini:
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS
  • Membantu dalam menangani monopaus
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangani ekzema
  • Melegakan simptom akubay artritis dan reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan immuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan bloog-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawan kolesterol
  • Membantu dalam menyingkitkan lebihan berat bandan terutama bagu yang ingin menugrangkan berat badan
Daripada banyak-banyak kelebihan di atas, hanya 4 khusus untuk wanita. Ini bermakna, walaupun GLA complex adakah rakan baik setiap wanita, namun ia juga sesuai untuk lelaki. Ok ni gambar vitamin. Lupa pula :)
Saya upload juga testimonial kawan saya yang telah menggunakan GLA sbotol. :) Ternyata sangat bagus untuk haid dan hormon.


Oraitt..panjang pula. ok ada masa jumpa lagi. Order lah hari ini dari kami di goldenlounge! 



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Thursday, August 23, 2012

Set Kesuburan Shaklee (lelaki dan wanita)

Kali ini kita berbincang tentang set kesuburan. Lelaki dan wanita. Mari kita lihat apakah yang ditawarkan oleh Shaklee untuk kesuburan lelaki dan wanita.

Set kesuburan wanita terdiri daripada family wellness set dan women's health set.


Bagaimana set ini dapat membantu kesuburan wanita?

GLA complex
GLA complex adalah supplement yang amat penting untuk kesuburan. Ia amat bagus untuk diamal kan terutama bagi mereka yang mempunyai haid yang tidak teratur. Ia bertindak dengan mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon. Bagi mereka yang mempunyai cyst, GLA complex mampu mengecutkan cyst tersebut. GLA complex membantu tubuh menghasilkan 'cecair kesuburan'. 'Cecair kesuburan' ini memberi 'ruang' untuk sperma terus hidup hingga 5 hari.

Alfalfa Complex
Alfalfa berfungsi untuk membantu mengatur kitaran haid, membantu merawat masalah keputihan yang menganggu hubangan suami isteri. Alfalfa juga mengetatkan vagina agar suami merasa lebih selesa. 


Set kesuburan Lelaki terdiri daripada family wellness set dan men's vital health set.


Vita-E Complex
Vita- E Complex Shaklee dilengkapi dengan selenium. Selenium adalah satu unsur yang penting untuk meningkatkan kuantiti sperm pada lelaki. Sebanyak 50% selenium didalam badan lelaki berada dalam testikel dan duktus seminal. Lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Selenium yang cukup adalah amat membantu hubungan seksual lelaki bagi lelaki. Selenium juga mengurangkan risiko kecacatan pada bayi. Vitamin E juga merupakan antioxidant yang mempu mingkatkan kesuburan

Zinc Complex
Zinc sangat penting untuk proses pembentukan testron, mengekalkan paras testron yang bersesuaian, mengekalkan jumlah air mani dan memberi tenaga kepada sperma menuju ke ovum. Kekurangan zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma. Secara keseluruhannya, zinc membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat.

Omega Guard
Omega guard yang mengandungi omega 3 membantu pembentukan acrosome yang lebih kuat dan sempurna. Acrosome adalah struktur melengkung pada hujung kepala sperma yang memainkan peranan penting dalam proses persenyawaan telur/ovum. 


Set ini hanyalah usaha untuk kesuburan. Segalanya tetap ketentuan dari Nya. Yang penting teruskan berusaha, berdoa dan redha. 


Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com