Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Showing posts with label Rambut Gugur. Show all posts
Showing posts with label Rambut Gugur. Show all posts

Thursday, April 18, 2013

Bila Isteri Tak Cantik

Assalamualaikum 

Cerita ni saya terbaca di facebook. Dah tak ingat siapa share. Ini print screen saya ambil pada ketika itu nak bagi kawan2 baca. Ternyata, cari balik di facebook memang tak jumpa lah. Ok selamat membaca. 


 


Nauzubillah benda ni terjadi to any of us. Memang jodoh pertemuan semua di tangan tuhan. Memang kalau lelaki tu nak curang, tak ada alasan pon dia boleh curang. Kalau lelaki nak baik, tak ada alasan pon dia boleh baik. 

Tapi, nauzubillah, kalau perkara negatif terjadi, at least kita tak hodoh dan buruk disebabkan lelaki. Jadi perempuan sekalian, jangan kedekut dan skeptikel sangat untuk berbelanja untuk kecantikan dan kesihatan. Bukan saya suruh bermekap, membazir, bermewah dan menjadi hamba pada rupa paras. Cuma ramai sangat yang cakap, "kalau nak spend untuk diri sendiri memang berkira. Tapi kalau untuk anak dan suami, tak apa". Terpulang lah. Terpulang pada masing2. Bila jadi macamni, saya automatik teringat dialog2 tersebut. 

Value yourself! Saya menghargai diri sendiri :)


Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Thursday, March 14, 2013

Prosante Shaklee dan Rambut Gugur

Assalamualaikum

Saya nak cerita pasal shampoo dan aktiviti shampoo rambut hari-hari. Rambut ni, penjagaan boleh jadi rumit, dan boleh jadi mudah. Untuk orang-orang yang rajin, dia selalu pergi shampoo rambut di kedai, letak vitamin la ape la bagai. Orang-orang yang rajin juga akan pakai minyak itu ini untuk rambut. Bagus. Depends pada masing-masing. Tapi hakikatnya untuk saya, saya tak ada masa untuk jaga dengan hebat rambut. Nak pergi cuci di saloon pon tak ada masa (ceh). Jadi, dari university saya memang kaki try segala jenis shampoo mencari yang sesuai untuk rambut. Maklumlah, pakai tudung memang kena cari yang betul-betul sesuai dengan rambut. Dan saya jenis yang shampoo rambut hari-hari. Rimas kot. 

Lepas bersalin memang akan ada period yang rambut gugur tanpa ragu2 lagi. Lalu, sebagai kali ketiga cycle rambut gugur yakni selepas bersalinkan hasan, saya pon konon understanding lah bahawa itu adalah period rambut gugur. Sebab rambut gugur dengan hebat. Sekali hasan tarik je, memang lah ada kat tangan dia. Adoi!. Saya maintain je sabar hingga lah satu hari, bibik tanya: "pakai shampoo apa habis berantakan rambut saya?" 
"shampoo apa kamu pakai?" 
"shampoo di bilik air bawah itu"
"hmm..shampoo tu buat gugur rambut ke"
"iya, shampoo saya dulu tidak jadi begini. Ahh tak mengapa aja lah rambut berantakan asal saya masih punya nyawa udah". 

Adoi, bibik tak kesah rambutnya berantakan asalkan punya nyawa. Masalahnya majikannya mahu nyawa dan rambut tidak berantakan. haha!. Jadi saya mula suspicious akan shampoo saya sekarang. Dah konfius rambut gugur disebab kan hormon lepas bersalin atau sebenarnya jenis shampoo atau aktivity shampoo setiap hari yang menjadi culprit? 

Saya mula guna balik shampoo mahal yang dibeli dulu. (dalam toilet saya sahaja ada 3 jenis shampoo. Lepas guna dan tak berkesan, beli yang baru walaupun tak habis lagi. huhu). Guna shampoo mahal tak berkesan, siap contitioner ok. Punyala terpengaruh dengan sales girl :). Shampoo murah pon tak berkesan. Waktu shampoo rasa best. Tapi lepas tu hancus. 

Jadi, saya teringat ada sorang kawan yang memang guna shampoo shaklee prosante tuh. Dia juga mempunyai masalah rambut gugur yang hebat. Dia kata prosante tu ok. Hmm, walaupun saya shaklee distributor, tapi saya bukan la pengguna yang membabi buta. Semua pon nak percaya kan. Jadi memang saya tak pernah beli shampoo prosante tuh, hinggalah bulan lepas. Saya beli juga akhirnya sebab tak tahan rambut gugur. Hu hu

Well well, first time guna dah rasa besttt. Warna shampoo tu jernih. Kawan saya cakap, shampoo yang warna nya tak jernih tu maksudnya banyak bahan kimia dalam tu. Jadi saya agak impress bila tengok shampoo prosante tu berwarna jernih. He he. Lepas tu guna sikit je dah cukup cover satu kepala. Kalau shampoo mahal yg saya beli tapi tak berkesan tu kena guna banyak. Kalau tak, tak cukup. Jadi dah jimat kalau guna prosante. Lagi satu yang best, lepas bilas, memang rasa rambut kesat dan berkilat. Wah wah gittew. Tak ada rambut pada tangan. Yummeh. Dan yang paling best, memang shampoo hari-hari dan rambut dah tak gugur! waaa saya syak prosante tu kuatkan akar rambut lah. Tapi saya tak tahulah. Saya tak cek. Jadi sekarang saya memang shampoo hari-hari tanpa ragu. Best!

Sekian saja pengalaman menggunakan shampoo prosante shaklee. Jika anda mempunyai masalah yang sama atau hanya ingin mencuba, bole hubungi saya di 0192661775. Harganya tak mahal sangat. Serious memang best dan sesuai untuk mereka yang suka shampoo hari hari.





Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com

Tuesday, February 12, 2013

Yang Terbaik Hanya Untuk Yang Terbaik


Assalamualaikum

Sekarang banyak produk2 dipasaran. Yang paling bes, so-called campuran pemakanan sunnah. Semua benda di campur dan dijadikan sejenis minuman/ makanan. Tapi hakikatnya benda yang dicampur tu tak pula diberitahu dari mana asal dan ditanam. Contoh: kismis. Kismis mana? Jenis apa? Kismis minda ke? Kismis ligo ke? Kismis sunmaid ke? ke kismis mana2 je ambil. Tak acilah bukan tanam sendiri. Lagi satu, so-called susu yang di terapi dengan alquran, kemudian dijual dengan harga mahal. Saya muskil juga, kalau saya bacakan vitamin saya dengan alquran, dapat status yang sama kan? Vitamin shaklee berterapikan alquran. Saya jual double price. Amacam? He he he. Loyar buruk

Bukan apa. Sebelum memilih vitamin mana nak consume, saya study juga la sikit2, sebab tu saya settle for shaklee. Ada byk reason saya pilih shaklee, termasuk natural, research yang hebat dan raw material yang dijaga dan dipatau dengan ketat.

Jadi saya macam agak pelik macamana orang boleh simply makan tanpa menghirau asal usul. Contoh, saya ambil jualan paling laris saya iaitu kolagen. Saya boleh cakap kolagen shaklee adalah kolagen dari sisik ikan merah. 1) sisik ikan, 2) ikan merah (red snapper scale). Nampak, specific? Bukan general eg: kolagen ikan, atau ikan laut sejuk. Siap ada jenis ikan dan bahagian. Dan ada sebab. Bukan pukul rata asal nama kolagen, telan je. Heheh. Dan saya terus terang cakap pada customer, berdasarkan research yg dilakukan, penggunaan 8 minggu berturut2 akan menghasilkan blabla. Saya tak jual harapan dan tak menjanjikan yang manis2. Harga memang boleh tahan bagi setengah2 orang.Tapi, memang ada sebab disebalik harga. Sebab tu shaklee boleh bagitahu sumber dan bahan yang digunakan. Sebab dia pantau dari awal.

Jadi, jika anda benar2 mencari yang asli dan baik, pastikan sumber pemakanan anda boleh dipercayai. Anda berhak tanya dan soalselidik pada penjual tentang asal usul dan ramuan yang digunakan. Maklumla, badan nak pakai lama. Bukan bole dapat badan baru tiap 10 tahun. He he. Jadi kena lah pastikan intake yang benar2 bagus. Jangan lupa, garbage in garbage out. Ingat, ada sebab sesuatu diletakkan pada harga mahal dan murah. Ada sebab bag LV mahal dan sembonia murah. Bezanya, bag tidak di makan. Jadi bole la nak beli yang murah ke mahal ke :))

Buat pilihan bijak ye. Bukan badan orang lain. Badan sendiri. Hak diri. Hehe. Some people go extra miles for quality, some just doesnt care. Its all up to you.





Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Monday, December 3, 2012

Kenapa Perlu Rebut Dec Promo?

Assalamualaikum

Bulan December promo adalah SHAKLEE COLLAGEN POWDER !! 


Macam biasa buy 6 free 1 (7 box). Retail price adalah RM298 sekotak. Tapi offer adalah untuk pembelian member's price. Jadi bukanlah RM 298 x 6, tetapi jauh kurang dari itu. Kelebihan jika anda mengambil set promo ini adalah

1- FREE membership (worth rm65)
2- FREE postage (worth rm10)
3- JIMAT harga sekotak kolagen (worth RM298 retail price)
4- CASH REBATE of RM100+ (Jika anda menjadi member)
5- BUSINESS OPPORTUNITY (guided online)
6- PEK JIMAT kerana harga sekotak kolagen menjadi murah!

Lagi satu sebab kenapa anda PERLU merampas peluang ini...
Testimoni official shaklee ialah penggunaan kolagen selama 8 minggu berturut2. Penggunaan selama 8 minggu berturut2 akan menghasilkan kesan seperti statistik dibawah


8 minggu = 4 kotak kolagen. lagi 3 kotak anda boleh stok untuk penggunaan 3 bulan selepas itu. Jadi jika dibahagi, harga sekotak yang amat murah berbanding result yang bakal anda terima :). Untuk kompilasi testimoni lain, boleh refer di sini.

Anda juga boleh berkongsi dengan kawan2 dan bersama2 menikmati harga terendah ini !!

Cepat, anda tidak mahu terlambat! Jika mempunyai sebarang kemusykilan, hubungi kami di Golden Lounge 0192661775.


Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com

Thursday, November 22, 2012

Kompilasi Testimoni Shaklee Collagen Powder Dari Pelbagai Aspek

Assalamualaikum

Saya kumpulkan testimonial shaklee collagen powder disini.

1) Puan dibawah mempunyai 3 orang anak. Berumur 24 tahun (kahwin muda :)). Efek setelah menggunakan shaklee collagen powder selama 3 kotak berturut2 disamping mengamalkan ESP.

2) Cik berikut berumur 29 tahun. Anjal dan kenyal. Result adalah selepas 1 box shaklee collagen powder. Kecepatan keberkesanan shaklee collagen powder

3) Ini tentang jeragat. Jeragat mini. Selepas sekotak pertama shaklee collagen powder.

4) Ini pula tentang breakout (akne). Puan mempunyai 4 orang anak dan berumur awal 40-an.

5) Ini tentang lebam mata / lingkaran hitam bawah mata. Penggunaan kotak pertama shaklee collagen powder

6) Kulit moist / lembab hanya selepas penggunaan sachet pertama

7) Istimewa tentang rambut bertambah! Juga Shaklee collagen powder

8) Cik berumur 30 tahun. Bahagian lain semakin lembut. Hanya selepas 6 sachet. Dan shaklee collagen powder juga memberikan tenaga! Kerana ia bukan sekadar collagen..

9) Juga membantu untuk cracked heels. Tengok tumit ni? Hanya selepas sekotak shaklee collagen powder (SCP)

10) Pori-pori kecil. Penggunaan 2 kotak shaklee collagen powder

11) Lagi pores mengecil disamping 'cerah dicelah2'. Anda faham kan :)

12) Gambar atas: Before start kolagen. Muka mudah terbakar walau tak kena direct sunlight. Selalu duduk belakang kalau naik kereta
Gambar tengah: Selepas 7 sachet shaklee collagen powder. Muka tak berapa merah2. Dah cantik ya putih sekata
Gambar bawah: Latest. Tapi belum habis sekotak shaklee collagen powder lagi. Muka nampak putih jernih..pinkish dan glowing
Overall complexion yang bersih dan glowing.

Anda lihat testimoni yang diberikan oleh pengguna2 shaklee collagen powder. Saya ada baaanyaakk lagi tapi cukup setakat ini untuk dikongsikan. Kesimpulan yang saya dapat simpulkan ialah, lain orang lain perubahannya, lain jumlah shaklee collagen powder yang diperlukan untuk mendapat hasil yang memuaskan, lain healing crisisnya; ini kerana kulit dan badan orang berjenis2, makanan yang diambil juga berjenis2, umur juga berjenis2. Jadi harap bersabar ketika dalam proses 'membaikpulih'. Tahniah kepada yang sudah berjaya. Hubungi kami untuk mendapatkan Shaklee Collagen Powder ini ya! 0192661775



Golden Lounge
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com

Friday, November 16, 2012

Zinc dan rambut gugur

Assalamualaikum

Heyhey, kalau lepas bersalin memang rambut gugur kan? orang tua2 kata bila baby menyembur2 lagi la rambut gugur dengan horror. Hehe kisahnya itu adalah disebabkan perubahan hormon. Tapi memang betul sangat2 kan? Ok kalini saya bawakan anda terus kepada testimonial dulu lah. Lihat gambar dibawah. 


Katanya "... lepas bersalin 4 July 2012, rambut gugur smpai nak botak di tengah di tepi kiri kanan.. huihh takut sungguh!!! sentiasa kutip rambut di lantai! selepas di perkenalkan Zinc Shaklee...., gugur masih ada, tetapi yg mana botak sudah mempunyai anak rambut hehe.. alhamdulillah.. baru sebulan makan Zinc Shaklee.. saya akan meneruskan lagi sampai bila-bila..tetapi lain pula suami saya, dia langsung tidak gugur rambut selepas makan Zinc Shaklee bermula 20hb Oct 2012..."

Ok. Jom tengok apa lagi kegunaan zinc nih
  1. Meningkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang cancer dan menghalang infection penyakit.
  2. Diabetis - membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin
  3. Kanser prostat - pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%
  4. Ovulasi wanita - wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya
  5. Memperbaiki radang kulit - Pengambilan zinc dapat memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat
  6. Jerawat - Zinc bertindak dengan mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. Zinc juga menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat
  7. Kelesuan kronik 
  8. Mengekalkan deria bau - Mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif
  9. Kemampuan seks lelaki - zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga dan meninggikan kiraan sperma
  10. Gugur rambut / botak - zinc mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel 
  11. Membentuk kolagen - Zinc membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit dan organ.
  12. Penyembuhan luka yang cepat - zinc mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam dan memperbaiki alergy 
  13. Rabun malam
Kenapa Zinc Shaklee ?

Dirumus dari zinc glukonat semulajadi yang bergabung dengan nutrien semulajadi seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh kita.

Jadi jika anda mempunyai gugur rambut yang teruk, boleh cuba zinc shaklee. Apa tunggu lagi? dapatkanya dari Golden Lounge! SMS 0192661775


Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com