Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Showing posts with label Set Mengandung. Show all posts
Showing posts with label Set Mengandung. Show all posts

Friday, July 19, 2013

Testimoni Hamil dengan Shaklee

Assalamualaikum

Ini salah satu dari banyak testimoni hamil selepas mengambil set shaklee. Erm, saya tak gemar sangat letak testimoni hamil. Sebab pregnant memang betul2 rezeki dan kuasa Allah. Tapi untuk yang ingin berusaha, ni lah saya bagi testimoni

"Hi Dearies,
Saja nk share testimoni kt sini... Saya berkahwin hampir setahun.... saya mula ambil produk shaklee utk kecantikan kulit bermula april tahun lepas.. selepas saya berkahwin saya ambil ESP, vitamin E & Shaklee Collagen.. ada juga ambil GLA Complex utk period saya.... sejak berkahwin saya dan suami memang selalu je travel... kadang2 atas urusan kerja... kadang2 jalan2 je... Belum terfikir nak ada baby.. walaupun kami x pernah merancang.. mungkin belum ada rezeki..

Tapi.. lepas tengok kawan2 yang baru je kawin... terus je preggy.. membuatkan saya mula merasa yang saya pun teringin utk mengandung. Memang tak nak tunggu lagi... April lepas...saya contact ibu saudara saya merangkap shaklee distributor.. dia cadangkan saya ambil vitalea, b complex dan vitamin C di samping meneruskan GLA complex... untuk suami ambil vitamin E & Zinc utk kesuburan lelaki...

Harini, sudah 1mnggu period saya lewat... tekak mula rasa mual, pinggang rasa lenguh2... saya rasa pelik.. pagi tadi... sebelum mandi... saya terdetik utk cuba buat upt... memang ada je simpan dalam laci, since saya ni memang bekerja di hospital. Lepas saya titikkan urine pada alat tu... saya biarkan je.. dan pergi mandi.... lepas dh siap mandi... saya lihat sekali imbas je alat tu..saya terkejut sbb 'positive' saya terus kejutkn suami saya...die sangat teruja..tak tau nak cakap apa...smpai je di tempat kerja..saya recheck,but still same 'positive'.... Then saya ke gyne dctor utk scan.. alhamdulillah... janin sudah terbentuk dan berkeadaan amat baik di dalam rahim saya...

Alhamdulillah sekali lagi.... saya hamil selepas 2 bulan selepas mengamalkan set kesuburan Shaklee utk suami & isteri... kawan2 yang sedang mencuba jangan berputus asa ya... lambat atau cepat itu semua atas rezeki masing2.. yang penting Usaha... 😊"




Hubungi kami untuk pesanan proposed set hamil. SMS/whatsapp 0192661775


Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com

Sunday, May 26, 2013

Testimoni Set Mengandung Shaklee - Kawanku

Assalamualaikum

Saya bawakan disini testimoni kawan saya sendiri tentang set mengandung. Beliau menggunakan vitamin shaklee sekalipun mendapat FREE SUPPLEMENTS dari hospital. Takling about preferences and quality..perhaps? :)

"Testimonial: Set Vitamin Mengandung

Tinggal beberapa minggu saja lagi sebelum saya melahirkan anak ke-2. Rasanya ini masa yang sesuai untuk saya kongsikan testimonial diri sendiri sepanjang mengamalkan set vitamin Shaklee untuk 2nd pregnancy nie.


Saya menggunakan kesemua vitamin di atas ketika usia kandungan mencecah 4 bulan. Sebelum itu saya masih menggunakan multivitamin, fish oil dan acid folic yang dibekalkan oleh pihak klinik. Saya jugak turut mengamalkan pengambilan Peppermint Ginger Plus dan Performance Drink untuk mengurangkan kesan loya mengandung. Buat pengetahuan anda, anak ke-2 saya adalah lelaki, anak sulung yang pertama juga lelaki, namun pengalaman mengandung untuk kedua-dua anak ini adalah berbeza. Antara perbezaan terbesar penggunaan set vitamin mengandung Shaklee adalah:

1st, TIADA KESAN STRETCH MARK PADA PERUT. Sewaktu mengandungkan anak pertama, perut saya umpama lukisan bercorak akar kayu, kesan stretch mark berlingkar2 pada perut. Even semasa 4 bulan pertama mengandungkan anak ke-2, kesan stretch mark sudah mula timbul namun hasil pengambilan set vitamin Shaklee, kesan stretch mark itu telah hilang dan perut saya kekal licin sehingga kini tanpa perlu menyapu minyak atau lotion stretch mark. Terima kasih kepada Vita-C dan ESP yang membina kembali kolagen yang musnah ketika pembentukan stretch mark.

2nd, PARUT HITAM PADA TUBUH MAKIN PUDAR. Kata orang tua, bila mengandungkan anak lelaki akan banyak kesan hitam pada tubuh. Kedua-dua kandungan saya memang begitu, tapi alhamdulillah, setelah pengambilan set vitamin Shaklee, kesan hitam pada leher saya hilang terus. Kesan hitam pada celah paha dan ketiak juga turut pudar. Thanks to Vita-C and ESP again.

3rd, KAKI TIDAK CRAMP / TIADA SIMPUL BIAWAK. Ini merupakan masalah terbesar saya ketika kandungan pertama dulu. Masalah cramp pada betis (simpul biawak, tarik mengkarung, etc.) berlaku beberapa kali dalam seminggu terutamanya pada tengah malam ketika sedang nyenyak tidur. Tuhan saja yang tahu betapa sakitnya bila terkena serangan simpul biawak. Untuk 2nd pregnancy, sekali pun saya tidak pernah mengalami kesakitan itu. Thanks to OsteMatrix yang membekalkan calcium dan magnesium yang secukupnye untuk mengelakkan masalah cramp kaki semasa mengandung.

4th, TIADA WATER RETENTION PADA KAKI. Semasa kandungan pertama, ibu saya sampai menangis melihatkan keadaan kaki saya yang terlalu kembang akibat water retention. Water retention pada kaki adalah sangat mengganggu kehidupan harian kerana kaki mudah jadi penat dan sakit ketika berjalan. Thanks to B-Complex yang membekalkan B6 yang cukup untuk mencegah water retention. Kesannya akan lebih optimum jika digabungkan bersama pengambilan OsteMatrix dan VitaLea.

5th, TIADA MASALAH ANEMIA. Di awal kandungan anak pertama, saya mengalami masalah anemia. Hampir satu ofis menegur kulit saya sangat pucat sampai ke tapak kaki seolah-olah tiada aliran darah langsung. Saya terpaksa mengambil ubat tambahan dari klinik untuk mencegah anemia. Untuk kandungan kedua, saya langsung tidak diserang anemia ketika mengandung. Thanks to Vita-Lea yang membekalkan tambahan iron di dalam vitaminnya yang mampu mencegah anemia.

6th, KENAIKAN BERAT BADAN YANG IDEAL. Jumlah kenaikan berat badan saya pada kandungan pertama ialah 18kg. Untuk kandungan kedua ini, jumlah kenaikan masih belum mencecah 10kg. Thanks to B-Complex yang menukarkan makanan yang saya makan kepada tenaga dan mengelakkan masalah water retention. Thanks to OsteMatrix juga yang membantu penghadaman yang sempurna sepanjang kehamilan anak kedua ini.


Itulah 6 perubahan utama berbanding dengan kehamilan sebelum ini yang tidak menggunakan vitamin Shaklee. 



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Sunday, March 3, 2013

Ostematrix Promo March

Assalamualaikum

Promo bulan March 2013 adalah Ostematrix. Ostematrix ni apa? Ostematrix adalah kalsium. Tapi, ia adalah lebih dari calsium. Ia mengandungi magnesium dan vitamin D. Vitamin D membantu penyerapan kalsium dalam badan dan magnesium membantu memampatkan tulang. Haa cuba cari 2 elemen ni dalam kalsium lain. ado? 


Anda boleh memborong ostematrix ini dengan membeli 6 botol terus dan mendapat sebotol lagi secara percuma, atau nak beli 3, 4 atau 5 botol sahaja pon ok. Hanya di bulan March :)



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Sunday, February 10, 2013

Omegaguard dan Ibu Mengandung

Assalamualaikum

DHA akan berkurang setiap kali bersalin. Ini mungkin penyebab ibu2 lagi mudah murung/stress/baby blues post partum ketika dalam pantang anak ke 2 keatas. Oleh itu, pengambilan supplement omega 3 adalah penting especially bagi yang mengandung anak ke 2 keatas. 
Omega-3 Fish Oil and Pregnancy: Basics
Omega-3s are a family of long-chain polyunsaturated fatty acids that are essential nutrients for health and development. Unfortunately, these are not synthesized by the human body and therefore must be obtained from diet or supplementation. However, the typical American diet is greatly lacking in Omega—3′s. 

Research indicates that the two most beneficial omega-3s are EPA (eicosapentaenoic acid) and DHA (docosahexaenoic acid). Although EPA and DHA naturally occur together and work together in the body, studies show that each fatty acid has unique benefits. EPA supports the heart, immune system, and inflammatory response. DHA supports the brain, eyes, and central nervous system which is why it is uniquely important for pregnant and lactating women.

Why is Omega-3 important? 
Adequate intake of Omega 3 fats is essential to maintaining the balanced production of the hormone-like substances called prostaglandins. Prostaglandins help regulate many important physiological functions including blood pressure, blood clotting, nerve transmission, the inflammatory and allergic responses, the functions of the kidneys and gastrointestinal tract and the production of other hormones. Depending on the type of fatty acids in the diet, certain types of prostaglandins may be produced in large quantities, while others may not be produced at all. This prostaglandin imbalance can lead to disease.

The role of omega-3s in producing beneficial prostaglandins may explain why they have been shown to have so many health benefits, including the prevention of heart disease, improving cognitive function and the regulation of inflammation. High doses of omega-3s have been used to treat and prevent mood disorders and new studies are identifying their potential benefits for a wide range of conditions including cancer, inflammatory bowel disease and other autoimmune diseases such as lupus and rheumatoid arthritis.

Omega-3 Fish Oil and Pregnancy: Benefits
Omega-3s have been found to be essential for both neurological and early visual development of the baby. However, the standard western diet is severely deficient in these critical nutrients. This omega-3 dietary deficiency is compounded by the fact that pregnant women become depleted in omega-3s, when the fetus uses omega-3s for its nervous system development. Omega-3s are also used after birth to make breast milk. With each subsequent pregnancy, mothers are further depleted. Research has confirmed that adding EPA and DHA to the diet of pregnant women has a positive effect on visual and cognitive development of the baby. Studies have also shown that higher consumption of omega-3s may reduce the risk of allergies in infants

Omega-3 fatty acids have positive effects on the pregnancy itself. Increased intake of EPA and DHA has been shown to prevent pre-term labor and delivery, lower the risk of pre-eclampsia and may increase birth weight. Omega-3 deficiency also increases the mother’s risk for depression. This may explain why postpartum mood disorders may become worse and begin earlier with subsequent pregnancies. 

In a 2006 national survey, over two-thirds of pregnant women and new mothers said that they had not received any information from their health care providers about the benefits that Omega-3 could provide during their pregnancy and in the postpartum time.

Omega-3 Fish Oil and Pregnancy: Which Foods
The best sources of EPA and DHA are cold water fish such as salmon, tuna, sardines, anchovies, and herring. Many people are justifiably concerned about mercury and other toxins in fish, especially during pregnancy. For this reason, purified fish oil supplements are often the safest source of EPA and DHA. A high quality fish oil supplement from a reputable manufacturer delivers the health benefits of EPA and DHA without the risk of toxicity. 

Many people think that flaxseed and/or flaxseed oil contains omega-3s. But flaxseed contains the shorter-chain omega-3, ALA (alpha-linolenic acid), which is different from the longer-chain EPA and DHA. EPA and DHA are the omega-3s that the body needs for optimal health and development. While it was once thought that the human body could convert ALA to EPA and DHA, current research shows that such conversion rarely and inefficiently occurs. Fish oil is a more reliable source of EPA and DHA.

Omega-3 Fish Oil and Pregnancy: Safety Considerations 
Quality fish oil is safe to take during pregnancy. Fresh fish (that is eaten) can often contain environmental toxins like mercury that accumulate during its life span. These toxins can be virtually eliminated during the manufacture and processing of fish oil, with the use of high quality raw materials and an advanced refining process. 

Some brands of fish oil are of higher quality than others. A reputable fish oil manufacturer should be able to provide documentation of third-party lab results that show the purity levels of their fish oil, down to the particles per trillion level
sumber

Lepas article ni, rasa macam nak pregnant pulak (<3. Kan saya dah cakap, feedback my gynae dulu cakap, patient dia claim makan neurogain anak pandai. Tu baru neurogain. Kalau omegaguard, memang lagi perghhhh laa..
Kebanyakan ibu zaman moden sanggup mengeluarkan duit yang banyak untuk membeli 'perkakas' bayi. Namun tak ramai yang sanggup berhabis untuk kesihatan sendiri dan bayi dalam kandungan. Pendapat saya, ketika bayi lahir, yang paling penting adalah sihat dan sempurna. Bukan brand stroller atau baju berjenama. Macam biasa, anda berhak untuk berbeza pendapat :).

Bagi yang tengah preganant, boleh double check dengan gynae masing2 ye. Check duluu jangan pandai2 makan dan main belasah je brand apa. :))


Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Wednesday, December 19, 2012

Ostematrix (Calsium Shaklee)

Assalamualaikum

Dalam banyak2 pilihan makanan untuk mendapat calsium, mahupun berjenis2 pil calsium, perkara yang paling penting ialah kadar penyerapan dalam tubuh. Sebelum itu, jom tengok berapa mg yang diperlukan oleh tubuh anda

Age(Years)Calcium Needs
4 - 8800 mg
9 - 181200 mg
19 - 501000 mg
50 and older1200 mg
Pregnancy or Breast Feeding:
18 or younger
19 - 50

1300 mg
1000 mg

Tahukah anda pengambilan calsium dapat menumpatkan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan? 

Bagaimanakah cara memilih calsium yang baik?
1- Mengandungi vitamin D dan magnesium
2- Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolmite untuk mengelak keracunan plumbum
3- Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral
Dalam banyak2 jenis calsium, saya mengsyorkan ostematrix. Kenapa?
1- Kandungan paling seimbang untuk memastikan 99% penyerapan.
2- Formula yang unik- dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron*
*Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk kadar penyerapan yang optimum oleh tubuh dan bagi menghalang pemendapan kalsium yang boleh menyebabkan pembentukan batu karang atau batu hempedu
3- Ostematrix terbukti secara klinikal meningkatkan absorption kalsium. Kadar penyerapan diuji dengan mengukur perubahan dalam tahap kalsium darah selepas penggunaan supplement. Dan penggunaan 2 bj ostematrix menyebabkan peningkatan tahap kalsium darah untuk 12 jam. (CLinical paper published) 

Cara terbaik untuk mengambil supplement calsium ialah dengan tidak melebihi 500mg sekaligus. Ini kerana kalsium diserap dengan baik apabila diambil dalam dos yang rendah. Oleh kerana itu, satu tablet ostematrix mempunyai 250mg calsium. 



Golden Lounge 019 266 1775 goldenlounge.blogspot.com

Monday, September 17, 2012

Set Mengandung Shaklee

Assalamualaykum

Kali ini saya ingin berkongsi tentang vitamin ibu mengandung. Ketika saya mengandung, doctor memberikan acid folic kepada saya pada trimester pertama. Kemudian membekalkan obimin, calsium dan neurogain bermula trimester kedua hingga delivery. Menurut gynae saya, obimin adalah multivitamin yang lengkap. Calsium pula diperlukan kerana bayi telah mengambil calsium ibu. Neurogain pula adalah untuk otak bayi. 

Dahulu saya mempunyai masalah menelan ubat yang teruk. Obimin harus di pecah-pecahkan hingga begitu kecil baru boleh ditelan. Hampir sebotol air digunakan untuk menelan obimin. Ketika itu jari saya memang akan berwarna pink!. Kini, masalah menelan ubat saya mulai surut. Dan saya berupaya menelan banyak vitamin Shaklee. Saya perasan vitamin-vitamin shaklee tidak meninggalkan kesan warna pada jari. Ketika itu saya percaya vitamin shaklee tiada perwarna, perasa dan pengawet tambahan. 


Shaklee menawarkan Vitalea iaitu multivitamin yang lengkap selengkap 30 hidangan makanan bagi sebiji tablet. Vitalea adalah sufficient enough untuk ibu-ibu mengandung untuk mengantikan obimin. Vitalea berwarna hijau. Hijau bukan perwarna, tetapi dibalut dengan spirulina dengan cara khas dan khusus. Vitalea mempunyai zat besi yang penting bagi mengelakkan anemia yang sering dialami oleh ibu mengandung. Vitalea ini adalah multivitamin yang paling pantas larut dalam air didunia. Anda boleh cuba sendiri untuk percaya!

Acid folic adalah penting untuk mencegah kecacatan pada bayi dan ia terdapat dalam bcomplex. Malahan bcomplex mempunyai kelapan-lapan jenis vitamin B yang diperlukan. Disamping membekalkan tenaga, Bcompleks juga mengurangkan stress ibu mengandung. Seperti yang semua sedia maklum, emosi ibu mengandung adalah turun naik dan amat penting untuk dijaga kerana ia mempunyai efek terhadap bayi dalam kandungan. 

Vitamin C mengaktifkan asic folic dan membantu meningkatkan kadar penyerapan zat besi dari Vitalea dan Bcomplex. Disamping itu, Vitamin C juga meningkatkan antibodi ibu mengandung. Vitamin C juga penting untuk mengelakkan gusi berdarah. Sebanyak 50% gusi ibu berdarah ketika mengandung.

ESP adalah suatu minuman protein yang terlalu banyak benefitnya pada ibu dan anak. ESP penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu, hormon dalam tubuh. Ia penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat mambantu pertumbuhan yang baik. Protein amat diperlukan untuk membina plasenta, uterus dan tubuh bayi. Disamping memberi tenaga pada ibu, amalan ESP juga mampu mencantikkan kulit bayi dalam kandungan dan ibu mengandung itu sendiri.

Bermula trimester kedua, bayi akan mula mengambil kalsium ibu dengan lebih banyak. Ketika ini, jika ibu tidak stock-up calsium, ibu akan mengalami gejala seperti patah gigi, sakit-sakit tulang, lenguh yang amat etc. Ini semua adalah simptom-simptom kekurangan kalsium. Calsium shaklee bukan sahaja mengandungi kalsium, malah ia mempunyai magnesium dan Vitamin D. Anda tahu vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang dan kerangka? Ibu mengandung amat perlukan vitamin ini. Calsium shaklee yang dinamakan Ostematrix adalah kalsium premium

Bagi yang mementingkan otak bayi dengan mengambil neurogain, anda boleh mencuba Omegaguard. Omegaguard adalah fish oil yang mempunyai DHA dan EPA untuk perkembangan otak bayi didalam kandungan. 

Menurut kajian, Zinc complex dapat membantu untuk improve pregnancy outcome. Ini termasuk lahir tak cukup bulan, pregnancy induced hypertension, prelabour rupture of membranes, post-term pregnancy, neonatal jaundice etc. 


Berikan yang terbaik buat anak anda, bermula dalam kandungan. Buat yang berminat untuk mencuba, mahupun megesyorkan kepada rakan-rakan, isteri atau sedara mara, hubungi kami di Golden Lounge. 



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com