Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Showing posts with label Performance Drink. Show all posts
Showing posts with label Performance Drink. Show all posts

Friday, July 11, 2014

Kurang kan Haus di Bulan Puasa

Assalamualaikum

Mesti anda dah biasa dengar pasal performance drink kan? 

Saya nak share pengalaman sendiri minum performance drink especially di bulan puasa. Sebenarnya dulu saya guna performance drink lepas balik kerja untuk bekerja di rumah pula. Maklumla balik rumah lagi letih kan. Dengan anak2, dengan pinggan mangkuk, kerenah macam2 lagi nak layan. Kalau tak cukup sabar, memang boleh temper. Hehe. Jadi dengan minum performance drink, bertenaga la sikit saya untuk buat segala bagai tu. 

Tapi untuk bulan puasa, concern terbesar saya ialah dehydrated dan haus!. Jadi saya akan pastikan saya minum segelas performance drink setiap kali sahur. Dan saya rasakan perbezaannya. Saya tak haus langsung alhamdulillah!. Tak ada nafsu nak beli air2 warnawarni di pasar. In fact, tak ada air sedap2 sangat pon. Wah nafsu makan saya dah berubah ke? Hahaha

Sambil2 minum pagi2 buta waktu sahur tu saya belek2 la tin performance drink tu. Tengok dia tulis apa

Tengok! Minimize fluid loss for enhanced hydration (meminumum kan kehilangan bendalir untuk menambahkan hidrasi !!

Awal bulan puasa, semua ni dah terjual

Tiba2 kawan saya i.e. customer yang first time beli performance drink ni whatsapp. 

Bukanlah performance drink ni penggalak susu. Cuma saya saspek badan dia kurang letih jadi boleh produce more susu. Alhamdulillah for her! Dan notice dia cakap tak manis? Hehe

Perhaps anda nak try juga? Bukan bulan puasa pon boleh. Boleh KLIK SINI UNTUK DAPATKAN PERFORMANCE DRINK ANDA atau SMS/Whatsapp saya di 0192661775. 


Nurul Iman. Pengedar Shaklee Bangi dan Putrajaya. Shaklee ID: 880027. Hp: 0192661775 (untuk pesanan)

Monday, June 17, 2013

Nice thought of puasak

Knowing that you can sleep more because you can delay sahur til towards the end and can even still do night prayer because your sahur is a quick fix of Esp+mealshake+performance drink. Plus a few kurmas and lots of plain water.

Aahh...god bless todays puasak and give me strength throughout the day.

Ameen

Get your mighty 3 gem from me today!

p/s: key word dia "sleep more". SLEEP MORE. :))

Golden Lounge
019 266 1775
goldenlounge.blospot.com

Friday, May 10, 2013

Udara Jakarta

Assalamualaikum

Sekarang ni saya berada dijakarta. Jakarta udaranya tidak seperti di KL. Udaranya lebih berdebu dan terlalu ramai yang merokok sehingga dalam supermarket. Sukar untuk saya bawa anak2 berjalan. Hari ini, kawan saya batuk. Sejurus kemudian beliau terbatuk betul2 depan saya. ALlah. Setengah jam kemudian, saya pula mula batuk. Terasa gatal sangat tekak hingga batuk berkali2. Terlintas dihati, wah ini bahaya juga jika balik bertemu anak2, kemudian berjangkit. Saya lupa untuk makan nutriferon. 

Sejurus pulang, saya lantas makan nutriferon (sekali dengan kolagen dan performance drink). Harapan saya, agar ia dapat membantu menguatkan antibodi saya dan dapat dipass pada hasan. Badan hasan agar dedar. Namun alhamdulillah, sehingga tidur tadi, dah tidak dedar langsung. 

Ya, esok insya allah akan bagi sarah dan ahmad mealshake, sedikit nutriferon dan madu. Ya, kita mencuba. Ibu mana yang tak bimbang kesihatan anak2. Harap2 Allah kurniakan kesihatan. Bukan mudah sakit dinegara orang.  

Ni gambar replika eiffel tower di Pasific Palace (PP). Sebutannya Pe Pe. Comel bukan. Background LV dan galeries lafayette. Saja, bagi real :)



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Saturday, April 20, 2013

Set Vitamin Politik

Assalamualaikum


Bersempena dengan musim pilihanraya di malaysia ni, saya rasa nak buat set vitamin baru lah. Namanya "set politik". Set ini terdiri daripada:

Nutriferon
Agar sentiasa sihat sepanjang berkempen. Perisai virus untuk yang pergi mencula kan jumpa macam2 orang di macam2 tempat. Agar sihat hendaknya dan berdaya upaya pergi mengundi

Bcomplex
Ini penting kerana politik adalah medan yang high pressure high temperature dan high stress. Bcompleks juga adalah anti stress dan anti moody disamping memberi tenaga. Ini penting untuk mengelakkan anda kelihatan moody dan emo ketika berkempen, malahan juga untuk mengelakkan agar bergaduh di facebook.

Performance Drink
Macamana atlet, macam itu lah anda. Kerja2 politik bukan kerja mudah. Bukan hanya duduk di atas katil. Malahan, memberi ceramah dan mencula dah cukup menhidrasi kan badan anda. Rehydrate dengan performance drink. Performance anda pasti berganda.

Vitalea
Vitalea adalah multivit pelengkap. Tentunya musim2 ni anda makan tak seimbang. Jadi multivit ini menjadi pelengkap diet harian anda disamping memberi tenaga sepanjang aktiviti berkempen.

Mealshake
Ya, ini memang sangat handy. Menjadi makanan on-the-go yang sesuai kerana kita tak ada masa nak makan. Terlalu banyak mesyuarat, kempen dan ceramah yang perlu dilakukan. Jadi mealshake akan memberi rasa kenyang disamping membekalkan vitamin yang diperlukan. 

Lecithin
Ahh, apa lagi yang penting selain tenaga di masa2 kritikal ni? tentulah brain food. Focus, focus dan focus. Itu yang anda perlukan dan itu yang boleh lecithin bantu anda. Anda perlu focus untuk menang!

Yeap! Set politik sudah siap. Jika anda mahu order, order lah dari saya. Moga parti anda menang. :))

Nanti saya bagi percuma satu botol vitalea for kids. Dengan anak2 pon sekali kita cover. 

Selamat berjuang! 
p/s: ahh copyright Golden Lounge


Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Saturday, February 9, 2013

Impak TAK Minum ESP dan Performance Drink

Assalamualaikum

Semalam adalah hari yang pelik. Saya pergi kerja macam biasa dan balik awal dari kebiasaan yakni pukul 645 petang dah sampai rumah. Malam sebelumnya juga tidur awal dan tak terganggu sangat oleh Hasan. TAPI, lepas breakfast sebungkus nasi lemak, dalam pukul 1030 pagi macam tu saya dah rasa lapar sangat2 macam tak makan apa-apa dari pagi. Wahh ini tak boleh jadi. Sungguh, lapar sangat tak tipu. 

Pukul 1230 saya dah turun lunch kerana lapar sangat. Saya berjumpa roomate saya. Lantas set date di Ben's KLCC. Kalau anda tahu, di bens ada satu menu nama golden soft crab shell spagethi kalau tak silap. Itu menu favourite saya. Dan sepanjang berkali2 saya makan dan order, sumpah saya memang tak pernah habis makan sorang semangkuk tu. Mesti ada tak habis sikit atau share dengan kawan2. Tapi, semalam, mangkun tu licin! Tak caye tanya roomate saya di Uni dulu. Siap habis semua crab dan kuah2 semua macam nak jilat. Walhal sebelum ni, crab tu mesti tak habis sebab saya tak pandai makan sgt (bak kata suami saya). Tak tau la kalau tukang masak semalam hebat sangat. Gambar bawah ni ihsan google. Ni lah rupa soft crab tersebut. Nampak sikit? banyakk ok


Petang tu sampai rumah agak awal. Dalam 645 petang macam tu. Biasanya maghrib atau sipi lepas maghrib baru sampai. Sempatla saya menikmati matahari petang dengan anak2. Lepas maghrib saya bergegas pergi ambil baju kurung yang ditempah. Kedai baju akan tutup pukul 830. Jadi agak kelamkabut untuk pergi ambil, namun mengenangkan cuti panjang dan kedai mesti buka selepas cuti, saya pergi ambil juga. Lagi pun dah tak sabar :P

Surprisingly, balik tu, flat habis macam hectic sangat hari tu. Saya buat mental note untuk minum performance drink nanti. Masalahnya 'nanti' tu tak kunjung tiba kerana saya tertidur dengan hebatmacampenatsangat. Belum pukul 10 dan 'pengsan'

Pagi ni bangun balik dan bangun pukul 6! tak tersedar langsung pukul 5. Saya reflect balik. Ini tak boleh jadi. Teruk sangat performance semalam. Saya fikir2 apa yang tak kena semalam. Lepas reflect satu2, baru saya teringat, pagi semalam saya TAK MINUM ESP. Dan malam tu kan TAK SEMPAT MINUM PERFORMANCE DRINK. 

Aaahh! Jadi kalau selama ini saya nampak impak kalau minum ESP dan PD, sekarang SAYA NAMPAK IMPAK KALAU TAK MINUM ESP DAN PD. Maknanya, saya akan flat tiap hari lepas balik kerja dan tak ada masa nak layan anak2 etc. Mungkin kalau anak saya baru sorang, boleh la lagi nak masak etc bagaii. Kalau 3 orang, saya memang tak menang tangan sangat. Mungkin orang lain mampu. Tak tahu lah. Dan actually ESP tu betul bagi kita kenyang sebab minggu ni 2-3 kali saya tak minum ESP dan memang lapar walaupun dah makan. Tapi tak sehorror semalam. 

Ok folks, saya nak minum ESP dan pergi pasar :)



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Sunday, February 3, 2013

Cuaca Panas dan Performance Drink

Assalamualaikum

Sejak dua menjak ni ya allah panas nye! at least dekat bangi la. Cantik sangat weather dan alam. Sky clear blue. Awan setompok2 putih memang cantik langit masya allah. Tapi ya rabbi panas nya. Dah banyak hari tak hujan. Saya memang stress. Kan dah bagi tahu saya senang stress kalau cuaca panas. Sebab macam tak tahan belengas. Anak2 saya high metabolism, macam mama dia (haha), jadi sentiasa berpeluh je. Malam pon susah tidur sebab tak nyenyak, dan sentiasa berpeluh kepala. Memang lembab cadar bahagian kepala tuh you-know-what-i-mean-rite  -_-. Sabar je lah. 

Lepas tu saya minum air kosong bergelen2 sebab haus dan dehydrated. Betul, rasa kering. Mengikut cuaca sekarang, saya rasa performance drink memang yang paling penting. Dulu minum performance drink sekali je sehari. Lately ni minum 2x. Rasa macam nak minum 5x pon ada! sebab cepat sangat effect dia. Boleh rasa 'replenish' energy tuh. Serious tak tipu. Memang saya bancuh everytime rasa lembik letih dan dehydrated. Performance drink ni hydrate jauh lagi baik dari air. 

Malam ni pon tak boleh tidur. Skype dengan husband lepas banyak sangat kali miscall (sebab tak perasan, telefon dan laptop silent sebab tidurkan budak2 yang taknak dan susah tidur akibat cuaca panas), bancuh segelas besar performance drink. Fuhh..memang terbaik! Dulu bancuh kopi. Tapi actually kopi dehydrate. Jadi baik la minum yang hydrate kan. 

Performance drink ni ala2 minuman isotonik. Cuma ia tidak bergas. Anyway saya memang tak gemar minuman bergas. Lama dah tak minum. Kalau minum pon sipi2 je dan sebab terpaksa. Dulu pon kalau beli 100plus, biar buka lama supaya gas kurang/hilang. Nah, sekarang dah tak payah tunggu gas hilang. Memang tak ada gas. Anda cuba lah. Betul insya allah berkesan. Ni gambar dia

Sekali bancuh memang puas hati! Dapatkan lah dari kami sekarang. 


Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Saturday, February 2, 2013

Mak saya dan ESP

Assalamualaikum

Mak saya seorang yang super busy. Walaupun kami duduk berdekatan, ya rabbi susahnya nak jumpa. Macam kena buat appointment dah rasa. Pagi petang siang malam memang busy dan selalu tiada dirumah.  

Conversation 

Umi: tadi makcik xx tanya umi makan apa larat stay malam2 macam ni
Saya: oo, dah tu umi jawap apa
Umi: umi cakap lah, minum ESP si iman ni. beli kat dia
Saya: haha pastu makcik tu ckp apa
Umi: oo ye ke? nanti nak order kat iman lah
Saya: hahaha mavelesss..

Marvelous lah. I luv you umi! Kalau tak jawap macam tu pon still luv umi jugak. hahha

p/s: umi tak cakap dia minum performance drink jugak. he he. Tu la rahsia nye ye kawan2. 


Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Tenaga mempengaruhi Emosi

Assalamualaikum

Nak tulis entry dari semalam lagi tapi tak berkesempatan. Ni baru ada masa. Semalam saya pergi yoga. Biasala, nak stretching sana sini sikit. Kan ke gaya hidup sihat hehe. Lepas ni harapnya boleh pergi jogging. 

Balik tu memang sakit badan. Maklumla 2 minggu tak yoga. Lepas tu nak layan 3 3 orang budak ni lagi. Biasala budak2, time dengan mak bapak lah nak bawa keluar semua perangai yang ada. Memang sabar nyee lah walau pun rasa nak jentik2 je! Dah badan sakit2, letih lagi, perangai lagi. Memang nasib baik makan supplement. Dan minum performance drink. Kalau tak, memang tak tahan sabar dan tak ada tenaga. Betul, life di kl memang hectic. Lagi kalau naik public transport. Sentiasa berdiri dan bersesak2, balik rumah nak kena layan anak2 lah kan sebab dah tinggal diaorang more than 8 hours. Kena adil pada hak anak2. Tapi diri sendiri juga ada hak. Jadi saya utamakan hak anak2 dulu. Hak pada diri, saya assume dalam menjaga kesihatan. 

Mesti anda fikir, poyo nye kan apa kaitan makan supplement dengan anak2. Kerana saya memegang jawatan anak, isteri, ibu, pekerja, dan majikan, maka semua dependent saya expect hak masing2 daripada saya. Untuk memenuhi keperluan dan memberi dengan terbaik segalabagai hak tu, saya perlukan tenaga yang lebih. Dah lagipun makin tua. Makin tua banyak lah issue nya. Semua pon tak baru lagi. Tenaga yang lebih bakal mempengaruhi emosi sekaligus terpancar melalui fizikal dan kata2. 

Jika kita letih, kita tak dapat berfikir dengan waras. Malahan nak bercakap pon penat. Apatah lagi nak layan kerenah2 pelik2, anak2 nak baca buku, nak dokong, nak suap etc. Semua pon nak attention. Kalau penat, alih2 semua tak dapat kecuali kena marah. Kesian kan? tak adil untuk marah anak2 yang tak tau apa2 kecuali nak attention mak ayah. Paling kuat kena bersabar. Tapi tahap mana sabar kita kalau kita penat sangat? 

Disitu supplement membantu dimana saya masih bertenaga ketika pulang. Kalau penat letihh sangat pon, jika saya minum performance drink tu, insya allah, siap boleh stay up dan update blog. Paling basic ambil lah family wellness set, bertenaga sikit

Tengok ni budak bertiga tu. xoxo



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Sunday, January 27, 2013

Style and Strength

Assalamualaikum

Hanya untuk superwomen, yang gagah dengan bergaya. They makes life seem so easy and seamless, this is one piece of strength and secret, to stay strong and stylish, bold and beautiful..physically energized without compromising their beauty..

Sleek, simple and complete. Only to those who appreciates own self and company..who value youth and had a taste..Enjoy..:)



Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com

Thursday, November 22, 2012

Minuman isotonik dan performance drink

Assalamualaikum

Kawan saya yang juga seorang doktor memberitahu bahawa beliau sudah lama tidak mengambil minuman bergas. Ini kerana beliau pernah merawat seorang pesakit berumur 25 tahun yang menghidapi diabetes. Sebab? Minum minuman isotonik setiap kali lepas workout untuk replenish energy.

Wah nampaknya dari menjaga badan dah menghancurkan badan. dah terbalik pula efeknya. Saya ingin syorkan kepada rakan2 yang selalu ke gym, mempunyai gaya hidup aktif, selalu workout etc yang sering membeli minuman isotonik untuk tenaga mahupun replenish bendalir yang hilang agar bertukar kepada yang lebih selamat dan kurang gula. 

Produk shaklee yang boleh di gunakan untuk replenish bendalir ialah Performance Drink. As a refresher, bole baca tentang performance drink di sini. Performance drink mengantikan air yang hilang sewaktu aktiviti fizikal dengan cepat. Rumusan exclusive OptiCarb yang dipaten dapat meningkatkan tenaga otot sebanyak 6x ganda dan memberikan tenaga disamping memelihara fluid circulation dalam tubuh. Ini telah terbukti melalui ujian klinikal. 

Unik nya performance drink ialah ia mempunyai lebih 67% otot glikogen dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera.

Saya menggunakan performance drink untuk aktiviti harian saya. Walaupun saya tidak workout, tetapi kerja2 rumah dan melayan keluarga sudah cukup untuk memenatkan. Apatahlagi bila seharian bekerja di ofis.

Lihat bagaimana minuman ini membantu kawan saya 


Perkara2 kecil seperti larat berjaga, larat nak kemas rumah selepas office etc. Kadang2 nak turun buat susu anak pon begitu tak larat. Jadi dengan izin Allah, disinilah minuman yang memberikan tenaga pada otot ini membantu disamping supplement basic lain yang diambil (saya akan kongsikan nanti insya allah).

Jika anda minum air bergelen2, namum tetap rasa dahaga dan lesu, itu tanda anda dehydrated dan tubuh kehilangan garam dan mineral. Dan bukan semata-mata air. Disini lah Performance drink membantu. Apa rasa minuman ini? rasanya seperti air oren. Sedap. Itu anda tidak perlu risau. Anda boleh mendapatkan Performance drink ini daripada Golden Lounge pada harga istimewa. Hubungi 0192661775.

Semoga bermanfaat!

Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Friday, September 28, 2012

Performance drink di Paris

Hari itu saya berkesempatan pergi ke Paris. Nampak macam lagak orang kaya pula pergi kesana sini. Paris adalah satu kota yang tidak stroller-friendly. Saya dan suami membawa ketiga-tiga anak kami. Seorang perlu dikendong, seorang mahu dokong. Nasib baik yang sulung sudah kuat dan boleh berjalan. Kerana sentiasa berdokong dan tidak letak, saya berasa amat penat apabila tiba dihotel. Saat saat itu, saya begitu menyesal kerana tidak membawa performance drink bersama. 

Baby yang sentiasa nak di 'galas' :)
Walaupun performace drink pada awalnya dihasilkan untuk ahli sukan dan atlet, namun sebenarnya ianya amat praktikel untuk 'manusia biasa' macam saya..macam kita. Ibu juga adalah atlet. Menyusu sahaja sudah mengambil macam-macam dari badan ibu, apatah lagi menjaga kebajikan dan makan minum seluruh keluarga. Itu bukan kerja mudah dan memang consume tenaga. Bagi saya, performance drink memberi kesan pada saya dalam memberi tenaga. Kadang-kadang orang kata mungkin saya dehydrated. Namun walau sebaldi air saya minum, saya masih penat. Ternyatalah bukan sahaja saya kekurangan air, malah  mungkin kandungan elektrolit, garam/gula yang tidak seimbang. 

Setelah saya mencuba performance drink, ternyata memang bertenaga. Bukanlah bermakna bila minum terus menjadi superwoman. Andaiannya adalah seperti, jika tidak minum, ketika ini sudah pasti tertidur dan tidak mampu nak kemas rumah/update blog. Tapi selepas minum, perkara-perkara terebut dapat dilakukan Alhamdulillah.
Sewaktu student dulu, saya akan minum 100plus ketika penat dan perlukan tenaga. Tapi hakikatnya saya tidak suka air bergas, lantas bertukar kepada redbull. Redbull membantu saya stay up. Sewaktu pregnant anak sulung, orang kata tak elok minum minuman seperti itu. Lalu kerana tidak mempunyai performance drink ketika itu, saya terpaksa gagahkan diri..atau tidur sahaja :). 
"Shaklee Performance® is clinically proven to hydrate better than water. Plus, Performance has more electrolytes and provides more energy than the leading hydration drink. Our proprietary OPTI-LYTE™ electrolyte blend plus our unique mix of carbohydrates delivers instant and sustained energy and supports optimal hydration.

Clinically Proven
  • Minimizes fluid loss for enhanced hydration
  • Maintains blood-glucose levels to sustain intense energy output and to increase stamina
  • Increases endurance for better athletic performance
No artificial flavors, sweeteners or added preservatives."

Saya setuju dengan description tentang performance drink di atas. Hakikatnya, minuman ini sesuai untuk pregnant ladies and nursing mothers. Pendapat saya juga, minuman seperti ini memang patut dikhususkan untuk ibu, especially kedua golongan tersebut. Afterall, siapakah yang lagi penat selain ibu dan terutama 2 golongan ibu tersebut kan? :)
Dapatkan minuman ini dari Golden Lounge.

Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Saturday, July 28, 2012

Performance Drink

Salam Ramadhan untuk semua

Topik pembuka blog adalah Performance Drink. Performance drink adalah sangat laris dan merupakan salah satu dari best seller produk Shaklee.

Antara kebaikan atau manfaat utama yang dapat anda perolehi jika menikmati performance drink adalah:

1) Meningkatkan daya ketahanan badan. Ia memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat dan menggantikan air yang hilang sewaktu aktiviti fizikal.
2) Membekal tenaga dan daya ketahanan fizikal dengan mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam badan dan mengimbangi metabolism air dalam badan. Produk ini di rumus khusus untuk membekalkan tenaga fizikal terutamanya mereka yang tinggal di kawasan beriklim tropika dan untuk mereka yang aktif dalam kerja seharian.
3) Mencegah penyahidratan yakni ia mengurangkan kehausan, mencegah dehydration dan melembabkan kulit yang secara tidak langsung menjadikan anda kelihatan muda.
4) Mengekalkan paras gula. Ini telah dibuktikan secara klinikal bahawa ia berkesan dalam memelihara paras gula darah dan mempercepatkan sembuhan akibat kecederaan otot.

Performance drink ini adalah minuman sukan pertama bagi atlit di America dan di reka khusus untuk para angkasawan NASA.

Ujian klinikal membuktikan rumusan esklusif OptiCarb (patented) meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara fluid circulation dalam tubuh. Kelebihan minuman ini berbanding minuman sukan lain ialah Performance drink mempunyai lebih 67% otot glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan tenaga dari 3 jenis karbohidrat dengan segera.

Performance drink sesuai untuk para atlit, mereka yang berpuasa, sebelum dan selepas pembedahan, untuk berjaga (stay-up) lewat malam, mereka yang keletihan dan lesu, cirit birit, tiada selera makan, rendah paras gula dan sebagainya.

Cubalah Performance drink harini ini. Insya allah anda akan lebih bertenaga ketika berpuasa dan mampu bertarawih dengan segar. Dapatkannya dari Golden Lounge hari ini!



Golden Lounge
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com