Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Showing posts with label Vitamin C. Show all posts
Showing posts with label Vitamin C. Show all posts

Monday, November 11, 2013

Ibu, Sayangi Diri Anda

Assalamualaikum
 
Monday morning. Malam minggu bertungkus lumus lipat baju (atau tak), weekend kemas rumah, sapu sampah kemas mainan anak2, basuh baju, jemur baju, kutip baju. Alamak hujan pulak, bertimbun lagi baju. Basuh pinggan, kemas dapur, masak, kemas meja makan etc. Letih kan?
 
Weekdays kerja, balik kerja fikir makan. Datang lewat balik lewat terkecoh2 nak fikir dinner dan kemas dapur siap baju esok. Gosok baju. Tak dapat datang awal sebab hantar anak ke nursery. Dan the cycle goes. Kan?
 
Belum masuk layan anak2, layan suami, anak2 nak minta suap makan. Minta bacakan buku. Main sama2, diri sendiri nak mandi, nak solat beribadat. Semua cram dalam tak berapa jam selepas maghrib sehingga tidur. Dengar pon penat kan?
 
Ibu2 biasa jadi heroin dalam rumah tangga. Sangka kita lelaki itu gagah dan kuat. Hakikatnya, jangan bohong, ibu2 yang biasanya menjadi tulang belakang sesebuah keluarga. Jika suami demam, suami akan terlantar di katil dan berehat. Jika isteri demam, biasanya isteri akan tetap menjalankan tugas harian sebagai ibu seperti biasa. Betul kan? Kan home is where mom is. Dan ibu2 biasanya gembira jika semua di atas Berjaya di accomplished. Apatah lagi jika kerjaya turut cemerlang.
 
Tapi jangan bohong badan kita. Badan kita juga punya hak. Ibu2 biasanya mengabaikan badan sendiri demi keluarga. Jika lapar, diberi anak dan suami makan dahulu. Nanti jika ada lebih, baru dimakan. Lepas makan suami dan anak2 berehat dan bermain. Ibu di dapur kemas dapur. Selesai mengemas baru semua akan siap2 nak tidur. Semua tunggu ibu.
 
Berapa lama badan boleh tahan? Terkadang gizi yang diambil ibu tidak seimbang kerana makan ikut dan. Mandi malam2 tunggu anak2 tidur. Tidur tak sempurna dek anak bangun malam mahupun stay up lipat kain.
 
Perkara biasa kan? Jangan zalimi badan kita. Sayangi diri anda wahai ibu2. Pastikan ada waktu diberikan pada diri sendiri. Ada makanan yang berkhasiat masuk ke perut kita. Ambil supplement untuk menampung kekurangan2 dalam gizi pemakanan dan makanan harian. Pastikan anda mendapat balanced diet. Ambil supplement untuk mendapat extra tenaga yang diperlukan.
 
Yeah, bukanlah bermakna yang mengambil maid untuk membantu kerja2 rumah harian itu lemah. Dan bukan juga bermakna yang mengambil supplement untuk memberi tenaga lebih dan kecergasan dan kesihatan badan itu lembik. Itu semua bermakna ibu2 masih sayang diri sendiri dan juga keluarga.
 
Badan yang sihat bakal melahirkan emosi yang tenang dan stabil. Itu yang penting dalam menangani kehidupan harian yang mencabar dan juga menangani stress.
 
Emosi yang tidak terkawal dan ekstrem akibat badan yang lapar dan letih bakal menghasilkan impak negative. Otak juga akan lebih tertekan dan lesu akibatnya tidak mampu berfikir dengan baik dan rasional.
 
Boring. Tapi itulah hakikat hidup. Orang kata, hidup mesti positif. Macamana nak positif kalau badan pon letih dan tidak dapat berfikir dengan baik serta emosi yang tidak stabil?
 
Sayangi diri anda. Anda sayang diri anda kerana dengan itu, anda juga membuktikan anda sayang keluarga anda.
 
 
 
Kekman @ goldenlounge
019 2661775

Tuesday, October 22, 2013

Kebaikan Vitamin C Shaklee

Assalamualaikum
 
Hari ini Sustain Release Vit C yang sekian lama kehabisan stok, kembali lagi.
 
Kecil2 dulu, kami ada vitamin C. Multivits kadang2. Penting kan vitamin C ni? Dah besar baru tau elok sangat makan vitamin c. Apakah antara yang anda bakal dapat dengan mengkonsumsi vitamin c ni?
 
  • Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi dan gigi yang sihati.
  • Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran
  • Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
  • Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.
  • Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
  • Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
  • Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.
  • Bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.
  • Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas. 
  • Merawat jangkitan saluran kencing.
  • Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain
  • Mencantikkan kulit. Pengambilan vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen

  • Banyak sangat!
     
    Dengan kebaikan2 diatas, tentu anda mahukan ia SENTIASAA didalam badan anda kan? Itulah fungsi "sustain-release". Iaitu, ia melepaskan vitamin C secara perlahan2. Jadi badan anda sentiasa penuh dengan Vitamin C. Dan itu lah kelebihan Vitamin C Shaklee disamping sebiji tablet bersamaan dengan 7.5 biji oren = 500mg!
     
    Sebotol SR Vit C Shaklee mempunyai 180 bj. Harta retail adalam rm92.50. Jika anda inginkan harga special, boleh SMS/whatsapp direct pada kami.
     
     
     
     
     
    Golden Lounge
    019 266 1775
    goldenlounge.blogspot.com

    Friday, July 19, 2013

    Testimoni Hamil dengan Shaklee

    Assalamualaikum

    Ini salah satu dari banyak testimoni hamil selepas mengambil set shaklee. Erm, saya tak gemar sangat letak testimoni hamil. Sebab pregnant memang betul2 rezeki dan kuasa Allah. Tapi untuk yang ingin berusaha, ni lah saya bagi testimoni

    "Hi Dearies,
    Saja nk share testimoni kt sini... Saya berkahwin hampir setahun.... saya mula ambil produk shaklee utk kecantikan kulit bermula april tahun lepas.. selepas saya berkahwin saya ambil ESP, vitamin E & Shaklee Collagen.. ada juga ambil GLA Complex utk period saya.... sejak berkahwin saya dan suami memang selalu je travel... kadang2 atas urusan kerja... kadang2 jalan2 je... Belum terfikir nak ada baby.. walaupun kami x pernah merancang.. mungkin belum ada rezeki..

    Tapi.. lepas tengok kawan2 yang baru je kawin... terus je preggy.. membuatkan saya mula merasa yang saya pun teringin utk mengandung. Memang tak nak tunggu lagi... April lepas...saya contact ibu saudara saya merangkap shaklee distributor.. dia cadangkan saya ambil vitalea, b complex dan vitamin C di samping meneruskan GLA complex... untuk suami ambil vitamin E & Zinc utk kesuburan lelaki...

    Harini, sudah 1mnggu period saya lewat... tekak mula rasa mual, pinggang rasa lenguh2... saya rasa pelik.. pagi tadi... sebelum mandi... saya terdetik utk cuba buat upt... memang ada je simpan dalam laci, since saya ni memang bekerja di hospital. Lepas saya titikkan urine pada alat tu... saya biarkan je.. dan pergi mandi.... lepas dh siap mandi... saya lihat sekali imbas je alat tu..saya terkejut sbb 'positive' saya terus kejutkn suami saya...die sangat teruja..tak tau nak cakap apa...smpai je di tempat kerja..saya recheck,but still same 'positive'.... Then saya ke gyne dctor utk scan.. alhamdulillah... janin sudah terbentuk dan berkeadaan amat baik di dalam rahim saya...

    Alhamdulillah sekali lagi.... saya hamil selepas 2 bulan selepas mengamalkan set kesuburan Shaklee utk suami & isteri... kawan2 yang sedang mencuba jangan berputus asa ya... lambat atau cepat itu semua atas rezeki masing2.. yang penting Usaha... 😊"




    Hubungi kami untuk pesanan proposed set hamil. SMS/whatsapp 0192661775


    Golden Lounge 
    019 266 1775
    goldenlounge.blogspot.com

    Sunday, May 26, 2013

    Testimoni Set Mengandung Shaklee - Kawanku

    Assalamualaikum

    Saya bawakan disini testimoni kawan saya sendiri tentang set mengandung. Beliau menggunakan vitamin shaklee sekalipun mendapat FREE SUPPLEMENTS dari hospital. Takling about preferences and quality..perhaps? :)

    "Testimonial: Set Vitamin Mengandung

    Tinggal beberapa minggu saja lagi sebelum saya melahirkan anak ke-2. Rasanya ini masa yang sesuai untuk saya kongsikan testimonial diri sendiri sepanjang mengamalkan set vitamin Shaklee untuk 2nd pregnancy nie.


    Saya menggunakan kesemua vitamin di atas ketika usia kandungan mencecah 4 bulan. Sebelum itu saya masih menggunakan multivitamin, fish oil dan acid folic yang dibekalkan oleh pihak klinik. Saya jugak turut mengamalkan pengambilan Peppermint Ginger Plus dan Performance Drink untuk mengurangkan kesan loya mengandung. Buat pengetahuan anda, anak ke-2 saya adalah lelaki, anak sulung yang pertama juga lelaki, namun pengalaman mengandung untuk kedua-dua anak ini adalah berbeza. Antara perbezaan terbesar penggunaan set vitamin mengandung Shaklee adalah:

    1st, TIADA KESAN STRETCH MARK PADA PERUT. Sewaktu mengandungkan anak pertama, perut saya umpama lukisan bercorak akar kayu, kesan stretch mark berlingkar2 pada perut. Even semasa 4 bulan pertama mengandungkan anak ke-2, kesan stretch mark sudah mula timbul namun hasil pengambilan set vitamin Shaklee, kesan stretch mark itu telah hilang dan perut saya kekal licin sehingga kini tanpa perlu menyapu minyak atau lotion stretch mark. Terima kasih kepada Vita-C dan ESP yang membina kembali kolagen yang musnah ketika pembentukan stretch mark.

    2nd, PARUT HITAM PADA TUBUH MAKIN PUDAR. Kata orang tua, bila mengandungkan anak lelaki akan banyak kesan hitam pada tubuh. Kedua-dua kandungan saya memang begitu, tapi alhamdulillah, setelah pengambilan set vitamin Shaklee, kesan hitam pada leher saya hilang terus. Kesan hitam pada celah paha dan ketiak juga turut pudar. Thanks to Vita-C and ESP again.

    3rd, KAKI TIDAK CRAMP / TIADA SIMPUL BIAWAK. Ini merupakan masalah terbesar saya ketika kandungan pertama dulu. Masalah cramp pada betis (simpul biawak, tarik mengkarung, etc.) berlaku beberapa kali dalam seminggu terutamanya pada tengah malam ketika sedang nyenyak tidur. Tuhan saja yang tahu betapa sakitnya bila terkena serangan simpul biawak. Untuk 2nd pregnancy, sekali pun saya tidak pernah mengalami kesakitan itu. Thanks to OsteMatrix yang membekalkan calcium dan magnesium yang secukupnye untuk mengelakkan masalah cramp kaki semasa mengandung.

    4th, TIADA WATER RETENTION PADA KAKI. Semasa kandungan pertama, ibu saya sampai menangis melihatkan keadaan kaki saya yang terlalu kembang akibat water retention. Water retention pada kaki adalah sangat mengganggu kehidupan harian kerana kaki mudah jadi penat dan sakit ketika berjalan. Thanks to B-Complex yang membekalkan B6 yang cukup untuk mencegah water retention. Kesannya akan lebih optimum jika digabungkan bersama pengambilan OsteMatrix dan VitaLea.

    5th, TIADA MASALAH ANEMIA. Di awal kandungan anak pertama, saya mengalami masalah anemia. Hampir satu ofis menegur kulit saya sangat pucat sampai ke tapak kaki seolah-olah tiada aliran darah langsung. Saya terpaksa mengambil ubat tambahan dari klinik untuk mencegah anemia. Untuk kandungan kedua, saya langsung tidak diserang anemia ketika mengandung. Thanks to Vita-Lea yang membekalkan tambahan iron di dalam vitaminnya yang mampu mencegah anemia.

    6th, KENAIKAN BERAT BADAN YANG IDEAL. Jumlah kenaikan berat badan saya pada kandungan pertama ialah 18kg. Untuk kandungan kedua ini, jumlah kenaikan masih belum mencecah 10kg. Thanks to B-Complex yang menukarkan makanan yang saya makan kepada tenaga dan mengelakkan masalah water retention. Thanks to OsteMatrix juga yang membantu penghadaman yang sempurna sepanjang kehamilan anak kedua ini.


    Itulah 6 perubahan utama berbanding dengan kehamilan sebelum ini yang tidak menggunakan vitamin Shaklee. 



    Golden Lounge 
    019 266 1775 
    goldenlounge.blogspot.com

    Saturday, February 16, 2013

    Kesuburan Lelaki

    Assalamualaikum

    Asal lambat dapat anak, mesti wanita dipersalahkan i.e. tidak subur, tidak boleh conceive etc. Tapi adakah lelaki juga menjaga tahap kesuburan mereka? Tahukah anda kesuburan dipengaruhi oleh lifestyle, makanan dan keturunan. Dibawah ni saya sertakan status FB Dr Hamid Arsyat tentang kesuburan lelaki. 
    Faktor yang mempengaruhi kesuburan lelaki (selain masalah 'teknikal'):

    1) Makanan
    Anda boleh mengambil makanan segar dan mentah sebagai sumber anti-oxidant dan vitamin dan makanan berprotin tinggi seperti ikan laut dalam, daging mahupun tempe/kacang2an amat disarankan dan mungkin meningkatkan kesuburan.
    Elakkan consumption yang terlalu banyak terhadap sesetengah seafood yang mungkin mempunyai pencemaran merkuri seperti kerang dan ikan juga mungkin memberi ganguan kepada kesuburan. 
    Elakkan makanan seperti cheese, daging berlemak, coklat dan makanan berproses. 

    2) Lifestyle
    Anda juga boleh mencuba mengubah lifestyle kearah kehidupan yang lebih sihat dan agar tidak terlalu stress, di samping berhenti merokok

    3) Keturunan
    Faktor keturunan juga memainkan peranan terhadap tahap kesuburan seseorang. Kebanyakan mereka yang mempunyai keturunan yang ramai lebih berpotensi untuk subur berbanding yang menjadi anak tunggal atau mempunyai adik beradik yang sedikit.  

    4) Supplement
    Supplement seperti Vit C, Vit E dan folic acid (terkandung dalam bcomplex shaklee) adalah penting. Untuk menyuburkan benih lelaki, anda boleh mencuba zinc sebagai sumber selenium. Omega 3 (sumber omega 3 shaklee adalah omegaguard) juga perlu sering dimakan. 

    Shaklee menawarkan Vitamin E (yang diperkaya dengan grape seed extract), Vitamin C, Bcompleks yang diperkaya dengan rangkaian penuh vitamin B dan asid folic, zinc, dan omegaguard (fish oil terbaik mempunyai rangkaian penuh asid lemak perlu)

    Untuk konsultansi lanjut dan pembelian supplement shaklee, anda boleh menghubungi saya di 0192661775.



    Golden Lounge 
    019 266 1775 
    goldenlounge.blogspot.com

    Saturday, February 2, 2013

    Tenaga mempengaruhi Emosi

    Assalamualaikum

    Nak tulis entry dari semalam lagi tapi tak berkesempatan. Ni baru ada masa. Semalam saya pergi yoga. Biasala, nak stretching sana sini sikit. Kan ke gaya hidup sihat hehe. Lepas ni harapnya boleh pergi jogging. 

    Balik tu memang sakit badan. Maklumla 2 minggu tak yoga. Lepas tu nak layan 3 3 orang budak ni lagi. Biasala budak2, time dengan mak bapak lah nak bawa keluar semua perangai yang ada. Memang sabar nyee lah walau pun rasa nak jentik2 je! Dah badan sakit2, letih lagi, perangai lagi. Memang nasib baik makan supplement. Dan minum performance drink. Kalau tak, memang tak tahan sabar dan tak ada tenaga. Betul, life di kl memang hectic. Lagi kalau naik public transport. Sentiasa berdiri dan bersesak2, balik rumah nak kena layan anak2 lah kan sebab dah tinggal diaorang more than 8 hours. Kena adil pada hak anak2. Tapi diri sendiri juga ada hak. Jadi saya utamakan hak anak2 dulu. Hak pada diri, saya assume dalam menjaga kesihatan. 

    Mesti anda fikir, poyo nye kan apa kaitan makan supplement dengan anak2. Kerana saya memegang jawatan anak, isteri, ibu, pekerja, dan majikan, maka semua dependent saya expect hak masing2 daripada saya. Untuk memenuhi keperluan dan memberi dengan terbaik segalabagai hak tu, saya perlukan tenaga yang lebih. Dah lagipun makin tua. Makin tua banyak lah issue nya. Semua pon tak baru lagi. Tenaga yang lebih bakal mempengaruhi emosi sekaligus terpancar melalui fizikal dan kata2. 

    Jika kita letih, kita tak dapat berfikir dengan waras. Malahan nak bercakap pon penat. Apatah lagi nak layan kerenah2 pelik2, anak2 nak baca buku, nak dokong, nak suap etc. Semua pon nak attention. Kalau penat, alih2 semua tak dapat kecuali kena marah. Kesian kan? tak adil untuk marah anak2 yang tak tau apa2 kecuali nak attention mak ayah. Paling kuat kena bersabar. Tapi tahap mana sabar kita kalau kita penat sangat? 

    Disitu supplement membantu dimana saya masih bertenaga ketika pulang. Kalau penat letihh sangat pon, jika saya minum performance drink tu, insya allah, siap boleh stay up dan update blog. Paling basic ambil lah family wellness set, bertenaga sikit

    Tengok ni budak bertiga tu. xoxo



    Golden Lounge 
    019 266 1775 
    goldenlounge.blogspot.com

    Saturday, January 26, 2013

    Musim Hujan Lagi

    Assalamualaikum

    Sekarang ni musim hujan. Yeke? macam panas juga kan minggu2 lepas. Frankly speaking, saya sukaa musim hujan. Sebab kalau tak hujan, panasnya ya rabbi. Setiap hari pasti saya doa supaya hujan. hu hu. Walaupun musim hujan dikaitkan dengan musim demam batuk selesema, saya lebih pilih hujan. Mungkin sebab saya lagi stress kalau panas berbanding demam/ anak2 demam. Lagi pula, saya memberi anak2 makan makanan tambahan dan vitamin agar badan mereka kuat antibodi dan tahan melawan penyakit. Dikala suami saya jauh, kami semua perlu sihat kerana susah juga kalau apa-apa terjadi.

    Dah tak menjadi rahsia lagi apa yang saya bagi pada anak2. Tapi saya cerita lagi sekali lah. Saya bagi mereka mealshake dan vitamin C chewable. Untuk anak sulung saya, tambahan vitalea chewable kerana beliau menginjak umur 6 tahun tahun ini insya allah. Ada ketika mereka demam, saya bagi nutriferon. Ya, last time mereka demam/batuk/selesema adalah pada entry saya tentang demam combo. Jangan risau, saya akan insya allah update disini jika anak saya demam kerana saya pasti berkongsi apa yang saya bagi dan berapa lama efek. 

    Anda nak cuba?


    Golden Lounge 
    019 266 1775 
    goldenlounge.blogspot.com

    Set Kanak-Kanak Shaklee

    Assalamualaikum

    Ini adalah set untuk kanak-kanak. 
    Mealshakes adalah sejenis minuman multivitamin yang lengkap dan berperasa sedap. Ia digunakan sebagai pelengkap makanan dan untuk kesihatan secara am. Tidak mempunyai perasa dan perwarna tiruan serta berperisa vanilla yang enak. Ia digunakan untuk menambah selera makan kanak-kanak yang picky eater. Sesuai diberi ketika mereka demam dan secara occasional untuk kesihatan general. 544gm pada harga RM113.75, anda berhak mendapat harga istimewa ketika membuat pembelian dari kami.

    Vitalea adalah multivites kanak-kanak. ia boleh diambil oleh kanak-kanak bermula umur 4-12tahun. 65 biji pada harga retail RM 48.75, anda boleh mendapat pada harga yang lebih menarik jika membuat pembelian dari kami.

    Vitamin C Chewables adalah vitamin C 100mg, yang dikunyah dan berperisa oren/lemon. Sesuai untuk kanak-kanak dan mereka yang sukar menelan supplement. :). 90 biji sebotol pada harga retail RM 37.50.

    Pembelian set ketiga2 di atas bakal mendapat harga yang lagi istimewa dan berbaloi2. Siapa yang tak sayang anak kan? :)



    Golden Lounge 
    019 266 1775 
    goldenlounge.blogspot.com

    Wednesday, November 14, 2012

    Testimoni set bersalin shaklee

    Assalamualaikum

    Saya share testimoni pengambilan set bersalin seperti entry saya tentang set bersalin di sini. Cik puan pengguna set ini sedang berpantang anak kedua. 


    Ketika saya bersalin anak no 3, saya telah membeli satu set bersalin. Harganya dalam rm 420. Saya makan set tersebut seawal hari kedua. Maklumlah, ambitious sangat nak kurus. Malang tak berbau, baby saya jaundis dengan teruk yakni reading yang tinggi. Baby terpaksa ditahan selama 2 malam di wad, dimana tidak terdapat lodging untuk ibu. Ini bermakna saya terpaksa balik tidur dirumah dan berulang alik untuk berjumpa baby saya dan menghantar susu. Perasaan ketika itu sangat-sangat sedih. Mereka yang ada pengalaman pasti memahami sangat2.

    Selepas 2 hari, baby boleh pulang kerumah namun perlu dibawa kembali ke hospital selepas seminggu untuk check up follow up. Sebelum pulang kerumah, saya dinasihati agar berhenti makan jamu dahulu. Paling kurang, stop untuk 2-3 minggu kerana baby fully breastfeed. Apa?? jamu saya ada beberapa botol yakni mengikut hari. Hari 0-9, 10-19 etc. Pemberhentian makan jamu bererti akan ada 2-3 botol jamu saya yang tidak di makan! Memanglah tulis di botol boleh dimakan selepas 60 hari, tapi come on lah kan. Jadi saya rasa bengang dan membazir!

    Selepas itu baru lah saya diperkenalkan dengan shaklee dan terus mencuba. ALhamdulillah, seperti entry ESP saya di sini, saya amat2 berpuas hati. Kini saya memang menasihati rakan2 agar menggunakan supplements sebagai supplement selepas bersalin daripada jamu. Tapi jika mahu ambil jamu juga terpulang lah. Anda tahu mana yang baik untuk anda :) 


    Golden Lounge 
    019 266 1775 
    goldenlounge.blogspot.com

    Thursday, September 6, 2012

    Set Bersalin/Berpantang Shaklee

    Assalamualaykum

    Saya ada sorang kawan yang berkerja sebagai nurse. Kata beliau, terdapat musim beranak di hospital. Musim yang dimaksudkan ialah pada bulan 6 dan bulan 12 iaitu sejurus selepas cuti sekolah. Melihatkan keadaan sekeliling, mungkin ada kebenarannya. 4 orang dari kawan office saya sahaja bakal bersalin akhir tahun ini. Saya dedicate entry ini kepada mereka dan bakal2 ibu mahupun ibu2 'lama' yang bakal melahirkan cahaya mata akhir tahun ini.

    Disini saya ingin kongsikan set bersalin optimum / vitamin yang disyorkan untuk membantu ibu-ibu dalam pantang. Set tersebut terdiri daripada set basic + Zinc complex + Ostematrix.

    Tahukah anda bahawa pengambilan ikan haruan, pati ikan haruan dan gamat adalah disebabkan mereka kaya dengan zink, zat besi, protin etc. ?

    Kegunaan zinc complex dalam set ini adalah untuk mempercepatkan pemulihan luka selepas bersalin samada dalaman dan luaran. Ia juga membantu mengurangkan masalah keguguran rambut yang sering dialami oleh wanita selepas bersalin.

    Vita-C memperbaiki sistem pendarahan. Kombinasi vita-c dan zink dalam set ini membantu dalam mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dan mencantikkan kesan luka luaran. Vita-C yang berfungsi untuk meningkatkan sistem imun amat diperlukan oleh wanita yang berada dalam pantang. Antara lain adalah untuk mengelakkan daripada demam dalam pantang. Mengikut petua orang tua-tua, "jangan demam dalam pantang. bahaya". :)

    Vitalea adalah multivit yang penting kepada wanita berpantang. Ini kerana vitalea membekalkan 28 jenis minerat dan zat yang diperlukan oleh tubuh. Proses pantang orang tua-tua menghalang wanita dalam pantang daripada mengambil pelbagai jenis makanan. Ini boleh mengakibatkan kekurangan zat dan vitalea berfungsi untuk mengelakkan ia daripada berlaku. Vitalea juga mempunyai zat besi yang diperlukan oleh wanita dalam pantang akibat kehilangan darah yang banyak.

    Bcomplex mengandungi kesemua jenis 8 vitamin B dimana ia berfungsi untuk melawan kemurungan dan stress. Kemurungan yang teruk oleh wanita selepas bersalin amat berbahaya dan boleh menyebabkan postpartum depression (PPD) atau bahasa pasarnya "meroyan". Di samping itu, Bcomplex bertindak untuk memberi tenaga kepada wanita yang sedang berpantang.

    Keistimewaan ostematrix adalah ia mambantu proses penghadaman dan sembelit. Sembelit adalah amat perit dan lebih-lebih lagi kepada wanita yang baru melahirkan. Ostematrix juga diperlukan oleh wanita dari mengandung hinggalah selepas berpantang. Ini kerana bayi akan "menarik keluar" simpanan kalsium ibu dan tanpa kalsium yang secukupnya untuk top-up, osteoporosis akan lebih cepat berlaku.

    ESP adalah minuman protein yang membantu menguatkan kembali otot yang telah kendur dan mengelebeh. ESP juga memainkan peranan dalam susu ibu seperti memekat, meningkatkan kualiti dan menambah kan kuantiti susu ibu.

    Trial pack untuk 40 hari ada disediakan untuk mereka yang berminat. Selamat mencuba!


    Golden Lounge
    019 266 1775
    goldenlounge.blogspot.com

    Thursday, August 23, 2012

    Set menyusu shaklee



    Susu ibu adalah anugerah yang tidak ternilai. Hingga kini, tiada teknologi yang dapat menghasilkan susu setanding hebatnya dengan susu ibu yang percuma itu. Obsesnya ibu-ibu dalam memberikan susu yang terbaik buat anak mereka amatlah difahami. Disini saya ingin kongsikan supplement shaklee yang boleh membantu untuk penghasilan susu ibu (milk booster). Set milk booster shaklee dinamakan breastfeeding set. 


    Set di atas adalah set premium yang terdiri daripada ESP, Vita Lea, Vit C, B complex, Ostematrix dan Alfalfa. Supplements ini bergabung untuk membantu milk booster. 

    Ostematrix dan alfalfa ditambah on top of basic set. Alfalfa adalah tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi. Ostematrix adalah kalsium (dan magnesium) yang diperlukan untuk menggantikan yang telah 'diambil' untuk penghasilan susu.

    Anda boleh mencuba set ini. Perlu diingatkan bahawa pengambilan supplement bukanlah 100% solusi kepada masalah kekurangan susu. Konsep demand and supply masih applicable disamping mengambil makanan berkhasiat dan berdoa agar penyusuan berjalan lancar. 


    Golden Lounge
    019 266 1775
    goldenlounge.blogspot.com

    Family wellness set


    Supplement shaklee paling basic yang harus berada di setiap rumah adalah set family wellness. Set ini adalah untuk seisi keluarga. Set family wellness terdiri daripada Vita Lea, Vit C, Bcomplex dan ESP. 

    ESP:
    ESP adalah protein drink dimana protein adalah makanan kepada sel sel dalam tubuh. Anda boleh rujuk pada entry saya yang lalu untuk kebaikan ESP ini di sini.

    Vita Lea:
    Vitalea adalah sejenis multivitamin yang terdiri daripada 28 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh. Oleh kerana kita tidak dapat menjamin pemakanan yang sihat dan seimbang setiap hari, maka pengambilan multivites adalah sangat penting untuk general health. Vitalea berfungsi untuk 'top-up' kekurangan vitamin dan mineral dalam tubuh.

    Vit C:
    Vitamin C berfungsi untuk meningkatkan imunisasi tubuh. Vitamin C amat cepat musnah dan tidak dapat dihasilkan oleh badan. Vitamin C yang baik adalah vitamin C yang dapat bertahan dengan lebih lama dalam badan. Bagi tujuan ini, Shaklee telah menghasilkan vitamin C dengan konsep sustained-release. Konsep sustained-release membebaskan vitamin C secara perlahan-lahan agar khasiat vitamin C dapat diserap oleh tubuh dan bertahan dengan lebih lama.

    B-Complex:
    Bcomplex Shaklee mempunyai kesemua 8 jenis vitamin B. Ini termausklah Thiamin (B1), Ribiflavin (B2), Niacin (B3), Pantothenic Acid (B5), Pyriodoxine (B6) Cyanocobalamin (B12), Biotin (7) dan Folic Acid (B9). Bcomplex berfungsi untuk memberikan tenaga untuk kecergasan sepanjang hari dengan menukarkan makanan kepada tenaga. Tahukah anda bahawa vitamin B membantu melawan stress dan kemurungan? Vitamin B juga membantu daya tumpu. Anda akan menjadi lebih bertenaga dan tinggi daya focus.

    Bagi mereka yang ingin mencuba set shaklee, set ini amat disyorkan. Anda boleh mendapatkannya dari Golden Lounge!



    Golden Lounge 
    019 266 1775 
    goldenlounge.blogspot.com

    Sunday, July 29, 2012

    Sustained Release Vita C

    • Tahukah anda bahawa haiwan mampu menghasilkan vitamin C mereka sendiri? contohnya arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C. 
    • Tahukah anda juga bahawa vitamin C adalah larut air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita?
    Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik. 

    Mungkin ada yang ingin mengambil vitamin C daripada buah. Untuk pengetahuan anda, setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas ranum. Pengambilan buah yang tidak ranum menghasilkan kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C dalam buah juga akan berkurangan separuh selepas dipetik dan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

    Sebagaimana ramai tahu, terdapat banyak faedah vitamin C. Antaranya ialah:
    1. Membentuk kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi dan tulang rawan. Peningkatannya akan menegangkan kulit dan menghalang otot menjadi lembik
    2. Memperbaiki simptom pendarahan. Kekurangan vitamin C menjadi penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering dan kasar.
    3. Peningkatan sistem imun. 
    4. Memerangi kanser. Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang meransang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. 
    5. Mencantikkan kulit. Pengambilan vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen.
    6. Memperbaiki insomnia
    7. Mengekalkan kolesterol sihat.

    Kenapa perlu Sustained Release Vita C dari Shaklee?
    Setiap tablet vita C shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya yakni menyamai 500 mg. Dan pembebasan 1.5 vitamin C tersebut berlaku setiap jam. Dengan demikian, vitamin C mampu bertahan selama 5 jam didalam tubuh. Adapun demikian, ujian klinikal telah membuktikan bahawa 2 tablet vitamin C (dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah selama 24 jam.

    Note: anda boleh cuba sendiri dengan melarutkan vitamin C didalam air dan peratikan bahawa ia tidak terus larut, malah mengambil masa yang lama. Itulah yang dikatakan "sustained release".

    Nah, mulakan langkah mengambil vitamin C hari ini dari Golden Lounge! Semoga mendapat manfaat


    Golden Lounge
    019 266 1775
    goldenlounge.blogspot.com