Search This Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Showing posts with label SuamiIsteri. Show all posts
Showing posts with label SuamiIsteri. Show all posts

Thursday, April 18, 2013

Bila Isteri Tak Cantik

Assalamualaikum 

Cerita ni saya terbaca di facebook. Dah tak ingat siapa share. Ini print screen saya ambil pada ketika itu nak bagi kawan2 baca. Ternyata, cari balik di facebook memang tak jumpa lah. Ok selamat membaca. 


 


Nauzubillah benda ni terjadi to any of us. Memang jodoh pertemuan semua di tangan tuhan. Memang kalau lelaki tu nak curang, tak ada alasan pon dia boleh curang. Kalau lelaki nak baik, tak ada alasan pon dia boleh baik. 

Tapi, nauzubillah, kalau perkara negatif terjadi, at least kita tak hodoh dan buruk disebabkan lelaki. Jadi perempuan sekalian, jangan kedekut dan skeptikel sangat untuk berbelanja untuk kecantikan dan kesihatan. Bukan saya suruh bermekap, membazir, bermewah dan menjadi hamba pada rupa paras. Cuma ramai sangat yang cakap, "kalau nak spend untuk diri sendiri memang berkira. Tapi kalau untuk anak dan suami, tak apa". Terpulang lah. Terpulang pada masing2. Bila jadi macamni, saya automatik teringat dialog2 tersebut. 

Value yourself! Saya menghargai diri sendiri :)


Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Saturday, February 16, 2013

Kesuburan Lelaki

Assalamualaikum

Asal lambat dapat anak, mesti wanita dipersalahkan i.e. tidak subur, tidak boleh conceive etc. Tapi adakah lelaki juga menjaga tahap kesuburan mereka? Tahukah anda kesuburan dipengaruhi oleh lifestyle, makanan dan keturunan. Dibawah ni saya sertakan status FB Dr Hamid Arsyat tentang kesuburan lelaki. 
Faktor yang mempengaruhi kesuburan lelaki (selain masalah 'teknikal'):

1) Makanan
Anda boleh mengambil makanan segar dan mentah sebagai sumber anti-oxidant dan vitamin dan makanan berprotin tinggi seperti ikan laut dalam, daging mahupun tempe/kacang2an amat disarankan dan mungkin meningkatkan kesuburan.
Elakkan consumption yang terlalu banyak terhadap sesetengah seafood yang mungkin mempunyai pencemaran merkuri seperti kerang dan ikan juga mungkin memberi ganguan kepada kesuburan. 
Elakkan makanan seperti cheese, daging berlemak, coklat dan makanan berproses. 

2) Lifestyle
Anda juga boleh mencuba mengubah lifestyle kearah kehidupan yang lebih sihat dan agar tidak terlalu stress, di samping berhenti merokok

3) Keturunan
Faktor keturunan juga memainkan peranan terhadap tahap kesuburan seseorang. Kebanyakan mereka yang mempunyai keturunan yang ramai lebih berpotensi untuk subur berbanding yang menjadi anak tunggal atau mempunyai adik beradik yang sedikit.  

4) Supplement
Supplement seperti Vit C, Vit E dan folic acid (terkandung dalam bcomplex shaklee) adalah penting. Untuk menyuburkan benih lelaki, anda boleh mencuba zinc sebagai sumber selenium. Omega 3 (sumber omega 3 shaklee adalah omegaguard) juga perlu sering dimakan. 

Shaklee menawarkan Vitamin E (yang diperkaya dengan grape seed extract), Vitamin C, Bcompleks yang diperkaya dengan rangkaian penuh vitamin B dan asid folic, zinc, dan omegaguard (fish oil terbaik mempunyai rangkaian penuh asid lemak perlu)

Untuk konsultansi lanjut dan pembelian supplement shaklee, anda boleh menghubungi saya di 0192661775.



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Friday, November 16, 2012

Zinc dan rambut gugur

Assalamualaikum

Heyhey, kalau lepas bersalin memang rambut gugur kan? orang tua2 kata bila baby menyembur2 lagi la rambut gugur dengan horror. Hehe kisahnya itu adalah disebabkan perubahan hormon. Tapi memang betul sangat2 kan? Ok kalini saya bawakan anda terus kepada testimonial dulu lah. Lihat gambar dibawah. 


Katanya "... lepas bersalin 4 July 2012, rambut gugur smpai nak botak di tengah di tepi kiri kanan.. huihh takut sungguh!!! sentiasa kutip rambut di lantai! selepas di perkenalkan Zinc Shaklee...., gugur masih ada, tetapi yg mana botak sudah mempunyai anak rambut hehe.. alhamdulillah.. baru sebulan makan Zinc Shaklee.. saya akan meneruskan lagi sampai bila-bila..tetapi lain pula suami saya, dia langsung tidak gugur rambut selepas makan Zinc Shaklee bermula 20hb Oct 2012..."

Ok. Jom tengok apa lagi kegunaan zinc nih
  1. Meningkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang cancer dan menghalang infection penyakit.
  2. Diabetis - membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin
  3. Kanser prostat - pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%
  4. Ovulasi wanita - wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya
  5. Memperbaiki radang kulit - Pengambilan zinc dapat memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat
  6. Jerawat - Zinc bertindak dengan mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. Zinc juga menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat
  7. Kelesuan kronik 
  8. Mengekalkan deria bau - Mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif
  9. Kemampuan seks lelaki - zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga dan meninggikan kiraan sperma
  10. Gugur rambut / botak - zinc mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel 
  11. Membentuk kolagen - Zinc membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit dan organ.
  12. Penyembuhan luka yang cepat - zinc mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam dan memperbaiki alergy 
  13. Rabun malam
Kenapa Zinc Shaklee ?

Dirumus dari zinc glukonat semulajadi yang bergabung dengan nutrien semulajadi seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah diserap oleh tubuh kita.

Jadi jika anda mempunyai gugur rambut yang teruk, boleh cuba zinc shaklee. Apa tunggu lagi? dapatkanya dari Golden Lounge! SMS 0192661775


Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com

Wednesday, November 14, 2012

GLA Shaklee

Assalamualaikum

Kelakar, entry ini telah lama di draft. Tapi sampai sudah tak publish. Ok kali ni saya akan make sure publish juga! Kali ni tentang shaklee GLA.

Mesti ramai yang mengambil EPO atau nama panjangnya English Primrose Oil. EPO tu apa? kenapa ambil?   EPO diambil kerana EPO terkenal minyaknya yang kaya dengan acid lemak perlu (EFAs) iaitu linoleik (LA) dan Gamma linolenic acid (GLA). Sumber EPO adalah obviously dari bunga english primrose. Ni gambar bunga yang famous tersebut.


Shaklee tidak mengambil GLA daripada english primerose ini. Tetapi sumber GLA shaklee adalah daripada borage. Mahu lihat gambar bunga borage? Seperti dibawah


Kenapa bunga borage dan bukan english primrose seperti brand lain? Ini kerana kandungan GLA borage oil adalah 2xganda lebih pekat dan 3xganda lebih berkesan dari EPO. Borage oil mengandungi 25% kandungan GLA berbanding 10% kandungan GLA dalam EPO. Dan shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secra organic di kawasan Saskatchewan!
Anda mengambil EPO kerana kandungan GLA nya. Nah shaklee berikan anda GLA terbaik dari sumber yang terkawal dari tanaman hingga pengekstrakkan!

Bukan itu sahaja, GLA Complex shaklee mengandungi vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan acid lemak omega-6. Daun borage juga dikatakan galactogogue yang bagus (daun pun bagus, apatahlagi shaklee mengambil biji bunga borage :))

Mari kita lihat kelebihan GLA complex ini:
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS
  • Membantu dalam menangani monopaus
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangani ekzema
  • Melegakan simptom akubay artritis dan reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan immuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan
  • Mengurangkan bloog-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawan kolesterol
  • Membantu dalam menyingkitkan lebihan berat bandan terutama bagu yang ingin menugrangkan berat badan
Daripada banyak-banyak kelebihan di atas, hanya 4 khusus untuk wanita. Ini bermakna, walaupun GLA complex adakah rakan baik setiap wanita, namun ia juga sesuai untuk lelaki. Ok ni gambar vitamin. Lupa pula :)
Saya upload juga testimonial kawan saya yang telah menggunakan GLA sbotol. :) Ternyata sangat bagus untuk haid dan hormon.


Oraitt..panjang pula. ok ada masa jumpa lagi. Order lah hari ini dari kami di goldenlounge! 



Golden Lounge 
019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Tuesday, November 13, 2012

Tentang alfalfa

Assalamualaikum

Lama betul blog saya sunyi dari update. Maaflah, laptop rosak. Kini dah dapat balik. Yey! Betul2 last entry saya terhenti pada 31/10. Tak sempat saya nak update tentang promosi bulan Nov. Di facebook sudah :). Ok promosi bulan November ialah alfalfa!. Berturut2 berita baik bagi semua orang. Detox dan protin!


Promonya macam biasa. Buy 6 free 1. Promo ini untuk kedua2 size !. Anda boleh kumpul order dengan kawan2 dan mendapat sebotol pada harga murah. Jika anda tidak dapat mengumpul hingga 7, nak combine dengan saya pon boleh. Nanti sms ya!

Ok alfalfa ni apa? Jom tengok gambar ni dulu


Ha cuba tengok? Father of all foods!. Raja segala tumbuhan. Nak tahu? alfalfa adalah pusat pengumpulan segala nutrien. Ini kerana akar tunjangnya mengunjur sedalam 6 meter kebawah dimana ia mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan didalam tanah. Sementara itu pula, daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui fotosintesis semulajadi.

Alfalfa mengandungi Vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Berikut adalah antara khasiat dan kelebihan alfalfa untuk lelaki dan wanita:
  1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
  2. Melegakan sakit sendi dan belakang
  3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan
  4. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita)
  5. Merawat arthitis
  6. Bagus untuk elergi dan ekzema
  7. Merawat asthma
  8. Mencuci usus bagi membuang toksik
  9. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  10. Meneutralkan acid dalam badan
  11. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita)
  12. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita)
  13. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita)
  14. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  15. Meningkatkan stamina seorang suami
  16. Melegakan sembelit
  17. Membuang angin dalam badan
  18. Milk booster
  19. Gout
  20. Badan, nafas dan kaki berbau

Saya tak pasti jika ada brand lain yang menjual alfalfa. Namun, saya share juga apa beza alfalfa shaklee yang menjadikannya signature product. Alfalfa shaklee:

  1. Hanya menggunakan alfalfa yang telah mencapai tahap kematangan 5-7 tahun. 
  2. Mempunyai kadar klorofil yang tinggi. Tumbuhan hanya akan mencapai kadar klorofil yang tinggi sekiranya ia dituai selepas mencapai tahap kematangan mutlak
  3. Ditanam secara organic dan bebas dari racun serangga serta bahan bertoksik
  4. Hanya menggunakan daun alfalfa yakni tidak dicampukan bersama batang/ranting pokok). Daun alfalfa akan dikeringkan dan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet
  5. Diproses pada suhu yang rendah bagi memastikan enzim yang terkandng didalamnya terpelihara

Sekian saja moga mendapat manfaat :). Order dari kami digoldenlounge dan dapatkan harga istimewa!


Golden Lounge
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com

Thursday, September 20, 2012

Vitamin E Complex with Grape Seed Extract

Assalamualaikum


Hari ini saya share tentang Vitamin E. Belum pun sempat satu entry saya pasal Vitamin E Complex, Shaklee dah keluarkan Vitamin E baru dengan improvised formula. Kita tengok apa kegunaan vitamin E:

Kecantikan
  1. Menyembuhkan parut, tompok dan kesan pada kulit. 
  2. Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat,
  3. Anti anging - membantutkan sel penuaan akibat radikal bebas
  4. Mengurangkan parut
Kesihatan
  1. Baik untuk jantung dengan mengembangkan pembuluh darah dan mencegah pengerasan arteri
  2. Mengurangkan risiko alzheimer (nyanyuk)
  3. Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil
  4. Merendahkan kadar kolesterol
  5. Membantu mencegah cancer - mencegah segala pertumbuhan abnormal sel
  6. Mencegah anemia
  7. Membantu mencegah "retrolental fibroplasia" (sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pra matang)
Kesuburan
  1. Boleh meningkatkan pengeluaran air mani bagi sesetengah lelaki
  2. Vitamin E juga dikenali sebagai 'vitamin cinta'
  3. Wanita hamil, menyusukan anak, mengambil sebarang pil hormin dan melalui fasa menopous memerlukan vitamin E


Dah banyak kebaikan vitamin E. Namun, untuk Vitamin E terbaru Shaklee, ia mengandungi tambahan Grape Seed Extract. Kalini saya bawakan anda fakta. Jom sama-sama baca dan evaluate.

#Mengikut kajian saintifik Minyak Biji Anggur terbukti amat berkesan untuk membantu mengatasi masalah KANSER serta amat baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan badan jika mengamalkn secara konsisten.

# Grape Seed Extract juga terbukti berkesan untuk menguatkan system imun badan, menurunkan paras kolestrol menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul, serta merencat pembengkakan dan keradangan.

KENAPA GRAPE SEED OIL?

#Sebabnya dalam Minyak Biji Anggur terdapat Oligomeric Proantho Cyanidin(OPC) yang lebih tulin berbanding kumpulan fitonutrien yang lain, 

#OPC pula merupakan anti pengoksidaan yang paling berkesan dan mampu melindungi tisu-tisu daripada pelbagai kecederaan pengosidaan. 

#OPC juga adalah 50 kal ganda lebih kuat daripada Vitamin E dan 20 KALI GANDA LEBIH KUAT DARI VITAMIN C. 

#OPC berfungsi memusnahkan ‘radika bebas’ yang boleh memusnahkan badan manusia. Dalam erti kata lain, OPC inilah yang bertindak MEMBANTU MENGATASI MASALAH KANSER bagi mereka yang sedang mengalami masalah penyakit kanser atau bertindak sebagai benteng daripada serangan penyakit yang ditakuti itu.

#Di samping itu, OPC yang amat kaya dengan protein terutamanya kalogen serta lebih kuat dari Vitamin E (50 kali ganda) dan C (20 kali ganda) menjadikannya sebagai makanan yang paling baik terhadap pembentukan sel dan tisu. 

#Sekaligus ia juga baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan. 

#Selain daripada kehebatan Minyak Biji Anggur dari sudut kajian saintifiknya itu kelebihan anggur juga turut termuat d dalam At-Tibb An Nabawi (Perubatan Nabi), yang menyatakan bahawa anggur adalah sebaik-baik buah dan yang paling banyak manfaatnya.

# Ianya berfungsi sebagai buah, minuman dan juga ubat. Tidak hairanlah jika di dalam Al-Quran disebut sebanyak 11 tempat mengena buah anggur.
credit: SGL

Vitamin E terhebat kini keluaran Shaklee. Dapatkannya secepat mungkin dari Golden Lounge. 



Golden Lounge
 019 266 1775 
goldenlounge.blogspot.com

Thursday, August 23, 2012

Set Kesuburan Shaklee (lelaki dan wanita)

Kali ini kita berbincang tentang set kesuburan. Lelaki dan wanita. Mari kita lihat apakah yang ditawarkan oleh Shaklee untuk kesuburan lelaki dan wanita.

Set kesuburan wanita terdiri daripada family wellness set dan women's health set.


Bagaimana set ini dapat membantu kesuburan wanita?

GLA complex
GLA complex adalah supplement yang amat penting untuk kesuburan. Ia amat bagus untuk diamal kan terutama bagi mereka yang mempunyai haid yang tidak teratur. Ia bertindak dengan mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon. Bagi mereka yang mempunyai cyst, GLA complex mampu mengecutkan cyst tersebut. GLA complex membantu tubuh menghasilkan 'cecair kesuburan'. 'Cecair kesuburan' ini memberi 'ruang' untuk sperma terus hidup hingga 5 hari.

Alfalfa Complex
Alfalfa berfungsi untuk membantu mengatur kitaran haid, membantu merawat masalah keputihan yang menganggu hubangan suami isteri. Alfalfa juga mengetatkan vagina agar suami merasa lebih selesa. 


Set kesuburan Lelaki terdiri daripada family wellness set dan men's vital health set.


Vita-E Complex
Vita- E Complex Shaklee dilengkapi dengan selenium. Selenium adalah satu unsur yang penting untuk meningkatkan kuantiti sperm pada lelaki. Sebanyak 50% selenium didalam badan lelaki berada dalam testikel dan duktus seminal. Lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Selenium yang cukup adalah amat membantu hubungan seksual lelaki bagi lelaki. Selenium juga mengurangkan risiko kecacatan pada bayi. Vitamin E juga merupakan antioxidant yang mempu mingkatkan kesuburan

Zinc Complex
Zinc sangat penting untuk proses pembentukan testron, mengekalkan paras testron yang bersesuaian, mengekalkan jumlah air mani dan memberi tenaga kepada sperma menuju ke ovum. Kekurangan zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma. Secara keseluruhannya, zinc membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat.

Omega Guard
Omega guard yang mengandungi omega 3 membantu pembentukan acrosome yang lebih kuat dan sempurna. Acrosome adalah struktur melengkung pada hujung kepala sperma yang memainkan peranan penting dalam proses persenyawaan telur/ovum. 


Set ini hanyalah usaha untuk kesuburan. Segalanya tetap ketentuan dari Nya. Yang penting teruskan berusaha, berdoa dan redha. 


Golden Lounge 
019 266 1775
goldenlounge.blogspot.com